הערכות: שווי הגז בקידוחי שותפות ים תטיס - יותר מ-2 מיליארד דולר

"חברת קידוחי הנפט האמריקנית, רדינג אנד בייטס, מעריכה, כי היקף כמויות הגז בקידוחי שותפות ים תטיס - נועה 1, מרי 1 ומרי 2 - הוא 2-1.5 טריליון רגל מעוקב, (כ-29 מיליארד מ"ק)". כך מסרה היום (ד') חברת אנליסט.

רדינג אנד בייטס אמרה, כי "מכמויות אלו ניתן להפיק גז, על פי ההערכות, בשווי של כ-2.1 מיליארד דולר".

אנליסט מעריכה, כי "לפי מחירי הגז הטבעי בשוק כיום, שווי רזרבות הגז במאגר הוא כ-3 מיליארד דולר. עם זאת, ניתן להפיק בדרך כלל ממאגרי גז טבעי, כ-%70 מהרזרבות, ועל כן שווי הגז להפקה מוערך בכ-2.1 מיליארד דולר. החברה האמריקנית מחזיקה %15 בשותפות הקידוח הימי, המתבצע מול חופי אשקלון.

בשבוע שעבר פורסם, כי קידוח מרי 2 מחזק את ההערכות, כי במבנה מרי יש כמויות גז טבעי, שיספיקו ל-15 שנה לצריכת המשק הישראלי, בעיקר של חברת החשמל.

סמדן, החברה הבת של NOBLE האמריקנית מחזיקה ב-%40. השותפות הנוספות הן דלק קידוחים המחזיקה בכ-%21, ואבנר חיפושי נפט המחזיקה בכ-%21.

השבוע פורסמו ידיעות, שלפיהן מנהלת רדינג אנד בייטס מגעים למכירת מחצית מאחזקותיה בשותפות, בהיקף %7, לפי שווי של כמיליארד דולר. סמדן היא המועמדת העיקרית לרכישת המניות. קיימת אפשרות שגם דלק קידוחים תרכוש את המניות.« מאת דוד חיון « הערכות: שווי הגז בקידוחי שותפות ים תטיס - יותר מ-2 מיליארד דולר