אל-על מכרה 2 מטוסי בואינג לחברה מדרא"פ ב-4 מיליון דולר פחות מהצעת אירואל

חברת אל-על, מכרה שני מטוסי בואינג 737-200 לחברת התעופה NATION-WIDE AIR מדרום-אפריקה. ל"גלובס" נודע, כי החברה שילמה עבור המטוסים כ-9 מיליון דולר - סכום נמוך בכ-4 מיליון דולר מהמחיר שהציעה חברת אירואל הישראלית לשלם עבורם.

אירואל שילמה בשנה שעברה לאל-על מיקדמה של מיליון דולר עבור המטוסים, והציעה להשלים את הסכום של 13 מיליון דולר בתשלום של 10 מיליון דולר במזומן, ו-2 תשלומים שייפרסו למשך שנה. אל-על לא הסכימה לתנאים והמגעים עם אירואל התפוצצו. חברת ארקיע הגישה לאל-על הצעה משלה לרכישת המטוסים, אך גם המגעים האלה לא הניבו פרי, ואל-על פנתה לחברות זרות.

גורמי תעופה מתחו היום (ה') ביקורת על אופן ניהול המו"מ מצד אל-על, שגרם להפסד הכנסה רציני מהמטוסים. שני המטוסים הם בבעלות המדינה ולא ברור באיזו מידה היה האוצר מעורב בפרטי העיסקה.

מזכיר אל-על, יעקב עובדיה, אישר בתגובה, כי החברה מדרא"פ שילמה 9 מיליון דולר עבור שני המטוסים. "לאחר הצעתה של אירואל, שאיני מכיר את פרטיה המדוייקים", אמר עובדיה, "ארקיע אכן הציעה הצעה, אך היא היתה נמוכה ונדחתה. המטוסים יימסרו לחברה מדרא"פ בימים הקרובים. בימים האחרונים התגלתה בהם תקלה שעיכבה את מסירתם, אך היא תוקנה ובוצעו טיסות ניסוי שהכינו את המטוסים למסירה".

אל-על והאוצר יבחנו בתקופה הקרובה את השימושים בתמורה שתתקבל. אחת מהאפשרויות היא, שהכסף יוזרם לקופת הפיצויים של עובדי אל-על, הסובלת מגירעון של כ-180 מיליון דולר, או שבהתאם לדרישת אל-על ישמשו למימון רכישת מטוסים חדשים.

המטוסים, שהעמידה אל-על למכירה, יוצרו בשנות ה-80, הם בסטנדרט אירופי ומורשים לטוס לכל היעדים ביבשת. הם מצויידים במערכת להתרעה על קירבת יתר ממטוסים למניעת התנגשויות.« מאת דרור מרום « אל-על מכרה 2 מטוסי בואינג לחברה מדרא"פ ב-4 מיליון דולר פחות מהצעת אירואל