הירוקים לבג"ץ: לאסור פרסומות לילדים לשימוש בטלפונים סלולריים

עמותת הירוקים ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית ת"א, פאר ויסנר, עתרו היום (ב') לבג"ץ, בדרישה להורות לרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה, שלא לאפשר שידור פרסומות המעודדות ילדים להשתמש בטלפון סלולרי.

העותרים, באמצעות עו"ד רם דקל, מבקשים לחילופין כי בכל פרסומת כזו שעניינה שימוש בטלפונים סלולריים תופיע אזהרה כי שימוש בטלפון סלולרי עלול להזיק לבריאות.

בעתירה נטען, כי הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת ממכשירי הטלפון הסלולרי עלולה להזיק לבריאות. העותרים מציינים, כי קיימת מחלוקת אודות מידת הנזק הבריאותי הנגרם כתוצאה מהקרינה, אך עצם העובדה שישנם מוסדות רציניים הקובעים שנזק כזה קיים ומוכח, מחייב פעולה מצד הרשות השנייה.

העמותה מציינת דוחות של חוקרים, לפיהם הקרינה מסוכנת יותר לילדים. כמו כן היא מדגישה, כי חוקרים בבריטניה המליצו לממשלה לפתוח במסע הסברה כדי להפחית את השימוש בטלפונים סלוריים על ידי ילדים.

בתוך כך, סיעת הירוקים בעיריית ת"א מסרה, כי מפלגת הירוקים בגרמניה דיווחה לה על מקרה בעיר פורסטנריד ליד מינכן, בו אימץ ביהמ"ש המקומי את דרישת דייר בבניין עליו מוצבת אנטנה סלולרית, להפחתה של %20 בשכר הדירה בשל סכנת הקרינה. (בג"ץ 4047/00).« מאת שמואל דקלו ודוד הכהן « הירוקים לבג"ץ: לאסור פרסומות לילדים לשימוש בטלפונים סלולריים