מדינות אירופה מעוניינות להדק את היחסים עם התעשיות הבטחוניות בישראל. בתקופה
הקרובה, יממומשו מספר הסכמי שיתוף פעולה בין תעשיות בטחוניות ישראליות לתעשיות
מקבילות מהאיחוד האירופי. כך אמרו היום (ד') ל"גלובס" מנכ"לים של תעשיות בטחוניות,
השוהים בתערוכה הבטחונית "יורו-סאטורי", הנערכת בצרפת.
מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, אמר כי חל שינוי מהותי ביחס של מדינות אירופה
לתעשייה הבטחונית הישראלית. לדבריו, שינוי המגמה מיוחס להפשרת האקלים המדיני
ולהפיכתה של אירופה לאיחוד.
"אני חש במגמה הזאת מזה זמן", אמר קרת. "בקרוב תרחיב תע"א את עיסוקיה בשוק
היבשתי - תחום שבו אני רואה שוק גדול. נעסוק גם בפיתוח מוצרים חדשים, במיוחד
עבור כוחות היבשה".
נשיא חברת אלביט מערכות, יוסף אקרמן, אמר כי הנכונות האירופית לשתף פעולה עם
החברה נובעת ממעמדה המתחזק בתחומי הפעילות העיקריים שלה - השבחת מטוסים, השבחת
רכב קרבי משוריין, מטוסים ללא טייס, מערכות שליטה ובקרה וכן מערכות אינפרה-אדום
ולייזר, המיוצרות בחברת אל-אופ (המתאחדת עם אלביט מערכות). אקרמן מנה בין המועמדים
הפוטנציאליים לשיתופי פעולה מורחבים עם אלביט מערכות את קונצרן תומסון וקונצרן
יורוקופטר.
קרת יצא בסיום ימי העסקים של התערוכה לפגישות עבודה בקונצרן איירבס האירופי,
שמרכזו בטולוז. איירבס הביעה נכונות להרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים עם התעשייה
האווירית. תע"א מעוניינת להשתלב בייצור של מרכיבים למטוס הנוסעים הגדול העתידי
של איירבס, המכונה איירבס-XX3.
קרת אמר, כי החברה תוכל לייצר עבור הקונצרן חלקים, כשם שהיא מייצרת כיום חלקים
עבור מטוסי בואינג. לדבריו, הוא אינו קושר את שילובה של תע"א בפעילויות הייצור
של איירבס עם מורת רוחו של הקונצרן האירופי על כך שאל-על איננה רוכשת ממנו
מטוסים.
אלביט הציגה בפריס את מערכות בקרת האש, ראיית הלילה, הלייזר ומיזוג האוויר,
שהיא מייצרת עבור טנק המרכבה, ומציעה גם ללקוחות זרים. אקרמן ציין, כי הטנק
עצמו אינו מוצע למכירה. אלביט גם הציגה את המטוס ללא טייס "הרמס", שעלה לשלב
הסופי במיכרז גדול בבריטניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.