אינטרגאמא: הבת רכשה 50% מג'נרל מהנדסים

חברת ציוד הנדסי דלתה, חברה בת בשליטה מלאה של אינטרגאמא, תרכוש 50% ממניות חברת ג'נרל מהנדסים ב-9.5 מיליון שקל. הסכם בעניין זה נחתם אתמול (ג'). כיום נמצאת ג'נרל מהנדסים בשליטה מלאה של דיסקונט השקעות. ההשקעה תיעשה בדרך של הקצאת מניות חדשות. אינטרגאמא עשויה לשלם עד כ-1.8 מיליון דולר נוספים בהתאם לרווחי חטיבות מסוימות בג'נרל מהנדסים בשנים 2001 ו-2002.

ג'נרל מהנדסים עוסקת בייבוא ובשיווק מוצרים לשוק התעשייתי. החברה מייצגת את הקונצרן האמריקני הענקי ג'נרל אלקטריק במוצרים כמו טורבינות גז וגנרטורים, מייבאת ומשווקת מוצרים בתחום הבקרה והאוטומציה התעשייתית ובאמצעות חברה בת פועלת גם בתחום התאורה.

גבי הדרי, מנכ"ל ג'נרל מהנדסים, אמר היום, כי מחזורה השנתי של החברה הוא 13 מיליון דולר ממכירות מהמלאי, ונוסף על כך יש לה הכנסות מעמלות על מכירות בסכום של 30-20 מיליון דולר בשנה. החברה מעסיקה כ-50 עובדים.

חלק אחר בעסקה היא מכירת פעילויות האנרגיה והתשתית של דלתה לג'נרל מהנדסים ב-1.5 מיליון שקל. לדברי הדרי, הרכישה תגדיל את קשת המוצרים שג'נרל תציע ללקוחותיה בתחומי האנרגיה והתשתית. הוא הוסיף, כי הבעלות המשותפת של אינטרגאמא ודיסקונט השקעות ושיתוף הפעולה ביניהן יאפשרו לחברה שבניהולו כניסה לפרויקטים הדורשים גב כלכלי רחב יותר, דוגמת פרויקטים בשיטת BOT שבהם היא טרם השתתפה.