"איזווסטיה": רוסיה תחכיר לסין מטוסי התרעה - במקום העיסקה שבוטלה

העיתון הרוסי "איזווסטיה", המוציא מהדורה כלכלית במשותף עם ה"פייננשל טיימס", מסר, כי ממשלת רוסיה מתכוונת להחכיר לסין מטוס התרעה מוקדמת המכונה A-‏50, במקום הפלקון, שאספקתו בוטלה. "איזווסטיה" פירסם זאת לפני שראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, הודיע לנשיא ארה"ב, ביל קלינטון, על ביטול ההסכם.

לדברי "איזווסטיה", רוסיה הציעה לסין כבר לפני כמה שנים את מערכת ההתרעה A-‏50, על מטוס מדגם איליושין-76 (שעליו הותקנה גם המערכת הישראלית). לדברי העיתון, "הסינים הסכימו לדגם המטוס, אבל רצו 'משהו מערבי'. לפני כמה שנים נחתם חוזה בין המפעל הישראלי לבין חברת רוסבורו-זני ומפעל מטוסים בעיר טגנהוג, שלפיו תותקן טכנולוגיה ישראלית על מטוסים רוסיים".

העיתון מוסיף: "הסינים התכוונו לרכוש 8-3 מטוסים אבל, ככל הנראה, המטוסים לא יגיעו לשמי סין, ועקב כך הסינים חזרו להצעה הראשונית, מטוס A-‏50 המשרת את הצבא הרוסי. זהו מטוס זול יותר, ולפי הנתונים שבידנו מוסקבה יכולה למסור מטוסים מסוג זה לסין בהחכרה".

לדברי העיתון, רוסיה מתכוונת לחזק גם את חיל האוויר של הודו, ובאחרונה ביצע מטוס A-‏50 טיסת הדגמה בבסיס הודי. "הודו היתה רוצה לקבל מטוס פאלקון, אבל שיתוף הפעולה עם הישראלים הוא נושא מסובך יותר", נטען.