קבוצה בראשות גד פרופר רכשה חברות מיקרו-אלקטרוניקה לרכב

המשקיעים ישלמו 5 מיליון דולר, וישקיעו 1.5 מיליון דולר בקו ייצור בעומר

גד פרופר ועוד משקיעים רכשו את החברות תכטל אלקטרוניקס ותדיטל אוטומוטיב אלקטרוניקס - העוסקות במיקרו-אלקטרוניקה לרכב - מאי.סי.איי, תמורת 5 מיליון דולר.

אחד השותפים לעיסקה הוא דב צוקר, ישראלי שחי בארה"ב ומתמחה בייצור רכיבים אלקטרוניים לרכב. בעקבות הרכישה ישקיעו המשקיעים 1.5 מיליון דולר להקמת קו ייצור נוסף במפעל, הנמצא בעומר.

גד פרופר הוא מבעלי אוסם ומנכ"ל אוסם אינטרנשיונל, שעוסקת בפעילות הייצוא והייבוא של הקבוצה, ובכלל זה ייבוא מותגי הקוסמטיקה של לוראל. לדברי פרופר, זו השקעה פרטית, שאינה קשורה באוסם, והוא אישית כבר השקיע בעבר בכמה חברות סטארט-אפ. עם הרכישה מונה פרופר ליו"ר של שתי החברות.

תכטל היא חברה הפעילה בשוק המיקרואלקטרוניקה זה 25 שנים, על שרידי הפעילות של תדיראן. כיום מייצרת החברה מודלים המבוססים על נגזרות של טכנולוגיית מעגלים היברידיים בעלי שכבות עבות. הציוד מסופק בארץ לאי.סי.איי, לתעשייה האווירית, לתדיראן ולברות סטראט-אפ הזקוקות לטכנולוגיה של הרכבות אלקטרוניות ייחודית. המוצרים גם מיוצאים לחברות שונות, בהן בואינג, אלקטל ורוקוול.

בשוק האלקטרוניקה פועלת תכטל באמצעות המותג תדיטל אוטומוטיב אלקטרוניקס ומיישמת את הטכנולוגיות בייצור המוני. היא הקימה קו ייצור אוטומטי לרכיבים לרכב בגן התעשייה בעומר. עם לקוחותיה נמנים דלפי, מקבוצת ג'נראל מוטורס, ומגנטי מרלי האיטלקית, מקבוצת פיאט. קו הייצור החדש בעומר נועד לעמוד בביקוש הגדל לרכיבים מצד ג'נראל מוטורס.