חגיגת הצריכה נמשכת: זינוק של 32% בהוצאה על מוצרים בני קיימא מינואר

גידול חד של 37% בהוצאה על רכישת מכוניות * גידול של 21% בייבוא מקררים בחודש יולי

נמשכת חגיגת הקניות של מכוניות ומוצרי חשמל, בעקבות היחלשות הדולר וההיערכות להקדמת הבחירות, על רקע המשבר הקואליציוני. על פי נתוני אגף המכס, תושבי ישראל הוציאו בחודשים ינואר-יולי סכום כולל של 900 מיליון דולר על רכישת מכוניות חדשות ומוצרי חשמל, גידול של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בחודש יולי בלבד הוציאו תושבי ישראל יותר מ-130 מיליון דולר על רכישת מכוניות נוסעים חדשות ומוצרי חשמל שונים.

יצויין, כי נתונים אלה אינם כוללים את רכישת מוצרי החשמל בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג ובחו"ל, בעיקר של מכשירי וידאו, מדיחי כלים וטלוויזיות, בשווי של עד 200 דולר.

על רכישת מכוניות חדשות הוציאו ישראלים בשבעת החודשים הראשונים של השנה סכום כולל של 767 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ביולי בלבד הוציאו הישראלים יותר מ-112 מיליון דולר על רכישת מכוניות חדשות.

כן נרשם גידול חד בכמות המכוניות ומוצרי החושמל שיובאו לישראל בשבעת החודשים הראשונים של 2000 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

גם ביולי נרשם גידול חד בכמות המכוניות ומוצרי החשמל שיובאו לישראל. מדובר בגידול של 20% בייבוא כלי רכב חדשים, של 21% בייבוא מקררים, של 14% בייבוא מכונות כביסה ושל 14% בייבוא טלוויזיות.

מנגד, דווח על ירידה של 19% בייבוא מדיחי כלים, של 8% בייבוא מכשירי וידאו-טייפ ושל 4% בייבוא של מיבשי כביסה. מדובר בירידה טכנית, בעיקר בשל רכישה מוגברת של מוצרים אלה בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג ובחו"ל.