אופק צילומי אוויר תסייע להחזיר קרקעות שהולאמו בגרוזיה בתקופה הקומוניסטית

זכתה במיכרזים במדינה זו וברפובליקה הדומיניקנית, בהיקף 3 מיליון דולר

חברת אופק צילומי אוויר זכתה בשני מיכרזים בינלאומיים גדולים לביצוע מיפוי אווירי, בגרוזיה וברפובליקה הדומיניקנית. היקף הפרוייקטים, שפורסמו בעידוד הבנק העולמי, הוא כ-3 מיליון דולר. אופק גברה במיכרזים אלה על כמה מהחברות המובילות בעולם בתחום צילום האוויר והמיפוי הדיגיטלי.

ביצוע צילום ומיפוי הקרקעות בגרוזיה הוא תנאי שהציב הבנק העולמי לממשלתה להמשך קבלת אישורים והטבות כספיות. עם השלמת הפרוייקט יוכלו שלטונות גרוזיה להחזיר קרקעות שהולאמו בתקופה הקומוניסטית לבעליהם המקוריים. בנוסף, המיזם יאפשר לבצע רישומים בטאבו ולבצע פרוייקטים לאומיים של תשתיות ובקרה, שבהם נדרש מיפוי מפורט ומדויק.

פרוייקט המיפוי האווירי הוא הראשון מסוגו בגרוזיה. לצורך ביצועו תשתמש אופק בטכנולוגיית צילום יחידה מסוגה ותפעיל מערך מדידות מוטס לשם השגת דיוק מרבי במיפוי. גם ברפובליקה הדומיניקנית יבוצע פרוייקט דומה.

אופק צילומי אוויר הוקמה בתחילת שנות ה-80, והיא מתמחה בחישה מרחוק ובמיפוי דיגיטלי באמצעות צילום מהאוויר במצלמות מיפוי גדולות ובעלות רזולוציה גבוהה.

כמו כן, החברה משמשת, לדבריה, מעבדה ניסיונית של חברת קודאק בארה"ב ועוסקת גם במיפוי באמצעות תצלומי לוויין, בשיתוף עם לוויינים מרוסיה, מהודו, מארה"ב ומצרפת.