כונס הנכסים של קיוביטל מבקש להעביר את הזכויות בפטנט ההתזה לחברת אובג'ט

חברת אובג'ט גיאומטריות התקשרה עם קיוביטל ביולי 1998 בהסכם, לפיו הוקנו לה זכויות שימוש בלעדיות בחלקים מפטנט ההתזה, תמורת תשלום תמלוגים.

כונס הנכסים הזמני של קיוביטל, רו"ח חן ברדיצ'ב, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהסכמת החברה והנושים המובטחים, לאשר לו להתקשר בהסכם עם חברת אובג'ט גיאומטריות מרחובות, להעביר לבעלותה את מלוא הזכויות בפטנט התזה ובפטנטים לבניית מודלים תלתממדיים, תמורת סכום של 900 אלף דולר.

חברת קיוביטל היא חברה ציבורית, שעסקה בייצור מכונות לייצור מודלים מהירים, המיועדות בעיקר לתעשיית הרכב.

חברת אובג'ט גיאומטריות התקשרה עם קיוביטל ביולי 1998 בהסכם, לפיו הוקנו לה זכויות שימוש בלעדיות בחלקים מפטנט ההתזה, תמורת תשלום תמלוגים. בהתאם להצעתה, היא עתידה לקבל את הבעלות ומלוא הזכויות בפטנט ההתזה ובכל הפטנטים הנוספים הנוגעים לבניית מודלים תלת-ממדיים, תמורת 900 אלף דולר.

לדברי רו"ח ברדיצ'ב, ניצול הפטנטים הנמכרים באמצעות פיתוח מוצרים חדשים - כרוך בהשקעות בהיקף של מיליוני דולרים, שאין באפשרות קיוביטל לעמוד בהם. למרות מאמציו, לא אותר המשקיע הנכון למימון פיתוח מוצרים, על יסוד הפטנטים, על מנת שיישארו בבעלות החברה. הוא מדגיש, כי אין המדובר במימוש כל קניינה הבלתי-מוחשי של החברה, וכי בידיה ייוותרו פטנטים נוספים.

מרבית התמורה תשולם לבנק הפועלים, הנושה המובטח שמימן את פעילות קיוביטל במסגרת מפעל מאושר, במסלול ערבות מדינה. אובג'ט גיאומטריות מצויה בהליכי צמיחה וגיוס עובדים נוספים, ורכישת הפטנטים על ידה, לדברי ברדיצ'ב, עשויה לתרום לקידום הפיתוח המדעי והטכנולוגי בישראל. (תיק פש"ר 1137/00).