גאון מתפטר מכל תפקידיו באגודת הקו-אופ ובקבוצת הריבוע הכחול

"להיות בסיטואציה של המשך פעילות בה אני מותקף, מתנצל ומתגונן כל הזמן - קצה נפשי" * גם מזכירות הקו-אופ התפטרה

בני גאון התפטר היום (ג') מתפקידו כיו"ר מזכירות אגודת הקו-אופ, ועם כינוס אסיפות הדירקטוריון בחברות-הבנות, יתפטר גם מתפקידיו בחברות אלה, ובהם יו"ר דירקטוריון הריבוע הכחול ישראל.

"נמאס לי. בכל פעילות יש שכר בעונש ובפעילותי בתחום הזה זו שליחות עם עונש", אמר גאון, ובכך סיים 18 שנות פעילות באגודה ובחברות-הבנות.

"אני לא מתבייש לומר שבמהלך הקריירה שלי תוגמלתי, גם בקו-אופ. אבל להיות בסיטואציה של המשך פעילות בה אני מותקף, מתנצל ומתגונן כל הזמן - קצה נפשי", אמר גאון.

החלטתו נתקבלה על רקע החלטת בג"ץ אתמול (ב'), שאיפשר לרשם האגודות, אורי זליגמן, למנות לאגודה ועד ממונה. "המהלך שרציתי להוביל, של פדיון המניות בתוך שנה, עשוי להיתקע. ליבי עם החברים הותיקים והזקנים שיכלו לראות את הכסף עד סוף השנה. מי שעצר את התהליך הוא הרשם", אמר גאון.

לדברי גאון, הוא איננו עוזב את האגודה בכעס אלא בעצב. "אתה מרגיש שאתה נענש על מה שאתה עושה ולא מצליח להעביר את מהות המסר (הפיכת האגודה לחברה - ק.צ) מבחינה תקשורתית, כי עוה"ד לויט וכספי עבדו טוב מאיתנו".

גאון מתח ביקורת על עוה"ד הרצל כספי ואליעזר לויט, שלדבריו "רצו לקחת חלק בביזה הגדולה וביקשו שכר טירחה בתביעות יצוגיות בהיקף של 500 מיליון שקל שניהם יחד, מרכושם של חברי האגודה". אצבע מאשימה נוספת היפנה גאון לתקשורת, שלדבריו ליבתה את הנושא לכדי דיספרופורציה.

גאון ציין, כי ביקש מהעובדים בריבוע הכחול והחברות-הבנות שלא לעשות מהומות ולשמור על יציבות המערכת ויחסי עבודה תקינים. בהתייחסו לדו"חות החוקרים חיים אינדיג ודורון דינאי טען גאון: "לדעתי לא היתה מערכת שנוהל בטוהר מידות כמו האגודה".

זמן קצר לאחר הודעתו של גאון, הודיעה מזכירות הקו-אופ על התפטרותה, שתיכנס לתוקפה מחר ב-8 בבוקר. המזכירות נימקה את ההתפטרות בהגבלות השונות שהטיל זליגמן, ואשר מונעות את יישום דו"ח וינוגרד להפיכת האגודה לחברה; והחלטת בג"ץ אתמול.

בכוונת המזכירות לפנות לזליגמן ולדרוש עריכת בחירות לאלתר למוסדות האוגדה, ולמימוש מלא של המלצות ועדת וינוגרד. עד אז, מבקשת המזכירות למנות ועד ממונה.