מושב בית עריף: המינהל מתנה שירותים למושב בפינוי אחת המשפחות מהמושב

מהמושב נגרעו 110 דונם לטובת היישוב שהם

מושב העובדים בית עריף הגובל ביישוב שהם, פנה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה לצו מניעה זמני במעמד צד אחד, לפיו ייאסר על מינהל מקרקעי ישראל ליישם החלטה מנובמבר 99' שלא לתת שירותים למושב, עד שיגרום לפינוייה של משפחה במושב ממשקם בשטח 1.47 דונם. ביהמ"ש דחה את הבקשה.

המינהל הודיע בתחילת שנות ה-90 למושב על גריעת מקרקעין בשטח של 110 דונם ממשבצת המושב לשם הקמת היישוב שהם, עקב שינוי ייעודם של המקרקעין. במקביל להסכם עם המושב, לפיו יפוצה בגין המקרקעין שנגרעו במתן הזכות לחכור 219 יחידות בנייה בתחום שהם (המושב מכר זכות זו לחברת ש. רובננקו-שהם), נכרת הסכם בין משפחת חג'בי לפיו כנגד פינוייה מנחלתה תינתן לה זכות לחכור מגרש לבנייה בשהם.

לדברי המושב, המינהל ביקש ממנו כי זכות זו תינתן למשפחת חג'בי באמצעותו, מאחר ולפי כללי המינהל לא ניתן היה להעניק למשפחת חג'בי את הזכויות במגרש במישרין.

המושב טוען, כי המינהל החכיר לש. רובננקו-שהם גם את המגרש שהתחייב להחכיר למשפחת חג'בי בגין פינוי השטח שהחזיקה, והנהלת המינהל קיבלה החלטה לפיה המינהל לא יתן שירותים למושב עד שזה יגרום לפינוייה של משפחת חג'בי.

לדברי המושב, אין כל דרך משפטית לחייב את המשפחה לפנות את השטח. השופט, יהודה זפט, לא השתכנע, כאמור, כי יש מקום למתן הצו במעמד צד אחד. (ה.פ. 1183/00)