כרונולוגיה של רכבת תקועה

ב-93' בחנה הרשות לנמלים ורכבות את חלופת הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. ההחלטה הוקפאה.

* ב-96' הודיע שר התשתיות דאז, אריק שרון, כי בדעתו לזרז את פיתוח קו הרכבת בין שתי הערים. הוא לא הצליח להזיז את הבולדוזרים.

* באביב 96' פנה מנכ"ל הרכבת לממשלה בבקשה להקציב לו 60 מיליון דולר, כדי לשפר את התוואי הקיים של הרכבת מירושלים לנסיעה מהירה (160 קמ"ש) של קרוניות "טילטינג", שנועדו לנסיעה בפיתולים. הדבר היה מקצר את זמן הנסיעה ל-50 דקות. הרכבת אפילו פירסמה מיכרז בינלאומי לרכישת ארבעה קרונות כאלה. לא קרה דבר.

* בנובמבר 96' בחנה ועדת ההיגוי של רשות הנמלים והרכבות שבע חלופות שונות לתוואי הרכבת, כולל זו שהוקפאה שלוש שנים לפני כן.

* בפברואר 99' החליטה ממשלת נתניהו להטיל על רשות שדות התעופה לבחון קו רכבת מהירה בין תל אביב לנתב"ג ובין נתב"ג לירושלים.

* ביולי 99' בחרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוואי החדש (A1) כעדיף על שידרוג התוואי הקיים.

* מזה כשנה מתנהלת "מלחמת עולם" בין המצדדים באחד משני תוואי רכבת לירושלים, שתכנונם הממשי עדיין לא הושלם - בין התוואי החדש לנתב"ג (A1) לבין שידרוג התוואי הקיים (G).

* בסוף אוגוסט 2000 הודיע שר התחבורה, אמנון ליפקין-שחק, כי החליט על שידרוג התוואי הקיים. * בראשית ספטמבר 2000, הודיע ליפקין-שחק שהוא חוזר בו מהחלטתו. הפשרה שהושגה עם משרד האוצר: בשנה הקרובה יתוכננו שני התוואים במקביל, וגורם חיצוני יבדוק את הפערים בלוח הזמנים בין שתי החלופות.

בינתיים, מזה שנתיים וחצי, בגלל מיעוט הנוסעים, הופסקו שתי הרכבות היומיות שהופעלו עד אז לירושלים וממנה. תחנת הרכבת שנחנכה על ידי התורכים לפני למעלה מ-100 שנה, נותרה בשיממונה. עד להודעה חדשה.