קיטאל תפצה את לוי קושניר ב-2.1 מיליון דולר

על רקע שינוי יעוד קרקע בלוס אנג'לס, שעליה ניצב נכס בבעלותו של קושניר

חברת ההשקעות קיטאל מכנסת אסיפה כללית שתתבקש לאשר פיצויים של 2.1 מיליון דולר לבעל השליטה בחברה, לוי קושניר. את הפיצוי תשלם חברת קיטאל פיקו, בה מחזיקים קיטאל (51%) וקושניר (49%). הפיצוי ניתן לקושניר על רקע רצונה של קיטאל פיקו לשנות יעוד קרקע בלוס אנג'לס, עליה מוקם בית עסק של חברת בילדרס דיסקאונט הנמצאת בבעלותו הפרטית של קושניר.

בכוונת קיטאל פיקו להקים על הקרקע פרוייקט בנייה גדול, לצורך זה נדרשת הריסת הריסת המבנה בו פעלה בילדרס דיסקאונט, המפעילה מרכז הפצה סיטונאי וקימעונאי בשטח של כ-14 אלף מ"ר. בין קיטאל פיקו לבילדרס היה חוזה למשך 15 שנה, עד שנת 2011. עקב הריסת המבנה, נאלצה בילדרס להפסיק את פעילותה ועל קיטאל פיקו היה להגיע להסדר עימה לגבי שיעור הפיצויים שתשלם לה בגין קיצור תקופת השכירות, שהביא להפסקה ולחיסול פעילותה העיסקית.

בילדרס הודיעה לקיטאל פיקו כי היא מוותרת על פיצוי בגין ההפסד של תזרימים עתידיים הנובעים מסגירת חנות המכר שלה, והסכימה שהפיצוי יכלול רק את ההוצאות והסכומים המגיעים לה בגין הסגירה וחיסול העסק. ועדת הביקורת של קיטאל הסמיכה רואה חשבון אמריקני חיצוני, כדי לבדוק את דרישותיה של בילדרס. כך נמצא, כי היקף הנזקים הישירים שנגרמו לאחרונה בגין חיסול הפעילות ומימוש מהיר של המלאי, הסתכמו בכ-2.1 מיליון דולר. סכום זה יהוון כחלק מעלויות הקרקע של בניית הפרוייקט במקום.

ועדת הביקורת של קיטאל הגיעה למסקנה כי הקמת הפרוייקט במקום, הכולל מרכז מסחרי חדיש ושיווקו, יניבו לקיטאל פיקו תשואה העולה על התשואה בגין חוזה השכירות עם בילדרס. חלקים נכבדים של הפרוייקט כבר שווקו, נמכרו או הושכרו.

באפריל השנה חתמו קיטאל פיקו ורשת החנויות האמריקניות קוסטקו על חוזה, לפיו תמכור קיטאל לקוסטקו כ-14 אלף מ"ר, שטח בנוי בפרוייקט שהיא מקימה, המיועדים לחנות מכר של קוסטקו. קיטאל פיקו תבנה את חנות המכר תמורת 32.5 מיליון דולר. חנות המכר תהווה כ-40% מהפרוייקט, שחלק אחר ממנו הושכר להום דיפו לתקופה של כ-20 שנה תמורת 2 מיליון דולר בשנה. יתרת השטחים יניבו, על פי ההערכה, דמי שכירות של 1-1.5 מיליון דולר בשנה.