אמפא ופלגי-טל קנו את מתחם אמקור ברחובות בכ-5.6 מיליון דולר

יבנו 400 דירות בכ-80 מיליון דולר * ת.נ.ה שכרה 6,000 מ"ר בעמק האלה ב-3.5 דולר למ"ר

חברות אמפא נדל"ן ופלגי טל קנו בחלקים שווים את מתחם אמקור בדרך יבנה ברחובות, המשתרע על 30 דונם, ב-5.6 מיליון דולר. השטח משמש כיום את מפעל אוניטרול-אמקור של קבוצת אמקור. הקונים מתכננים לשנות את ייעודו למגורים, ולבנות עליו כ-400 דירות. השינוי יחייב תשלום הטל השבחה, שסכומו טרם נקבע.

שווי הפרוייקט מוערך כיום ב-80 מיליון דולר, לפי כ-160 אלף דולר בממוצע לדירה. החברות מכינות עתה תב"ע נקודתית, לשינוי ייעוד המתחם מתעשייה למגורים. אוניטרול-אמקור מייצרת ראשים למקלחות.

פלגי טל נמצאת בבעלות חברת מרי-וורלד (75%) והלל ליבוביץ מירושלים (25%). מרי-וורלד נמצאת בבעלות משקיעי חוץ, המיוצגים בידי עו"ד משה שקל מת"א.

עיסקאות אחרות של אמפא נדל"ן:

* עמק האלה (ליד קיבוץ נתיב הל"ה): החברה סיימה בשבוע שעבר בניית בניין תעשייתי מודרני על 16,500 מ"ר. מפעל חנ"ה של נתיב הל"ה שכר 6,000 מ"ר לפי 3.5 דולר למ"ר לחודש, צמוד למדד.

* בית שמש: אמפא ומצוקי נדל"ן (משפחת רוני נפתלי) בונים פאואר סנטר על 9,000 מ"ר, במגרש שהיה בעבר בבעלות אמנור, מפעל התנורים של אמקור. רוב השטח כבר הושכר לחנויות של קלאב מרקט, אייס, סופרפארם, שקם אלקטריק, סמיצקי וגלי. בשלב ב' יבנו היזמים בנין משרדים על 8,000 מ"ר.

* בני ברק: בבעלות אמפא מגרש של 7.5 דונם ברחוב שלמה המלך, במזרח העיר, ובו בניינים בשטח של 5,000 מ"ר, ששימשו את מפעל אמגט. המתחם מושכר לחברת ברכת הארץ, המפעילה בו סופרמרקט ואולמות אירועים. אמפא מכינה תב"ע חדשה, להקמת מבנים למסחר ולמגורים.

* ת"א: 600 מ"ר משרדים ברחוב פנקס, המשמשים לסניף של בל"ל, ב-35 דולר למ"ר לחודש, צמוד למדד, בחוזה לטווח ארוך.