אל"מ (מיל.) אלחנן טננבוים נחטף באירופה ע"י ארגון החיזבאללה

איש העסקים שנחטף ע"י ארגון הטרור השיעי משמש כבכיר בחברה ישראלית העוסקת בייעוץ לחברות בעסקיהן הבינלאומיים ; דאגה בקהיליית העסקים: "כל איש עסקים ישראלי – מטרה לחטיפה"

איש העסקים הישראלי, שנחטף בימים האחרונים ע"י אירגון החיזבאללה באירופה, הוא אלחנן טננבוים, המשמש בשנים האחרונות כיועץ בכיר לחברות ישראליות בעסקיהן הבינלאומיים.

טננבוים הוא קצין בכיר במילואים, בדרגת אלוף-משנה, ול"גלובס" נודע, כי הוא מועסק כיום בחברה ישראלית מובילה בתחום הייעוץ.

יועץ התקשורת של שר הביטחון, דוד זיסו, אישר הערב (א') כי איש העסקים הישראלי היה בנסיעת עסקים אישית בחו"ל. דובר רשמי מטעם ממשלת שווייץ, אמר היום, בתגובה לפירסומים על כך שהאזרח הישראלי נחטף בעיר הבירה, ברן: "אינני מאשר או מכחיש את הידיעות". על רקע זה נפוצו הערכות כי החטיפה אירעה במדינה אחרת.

טננבוים, שיצא לחו"ל לפני כעשרה ימים. מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, הודיע היום כי האירגון מחזיק בקצין בכיר בדרגת אלוף-משנה בצה"ל, ואמר כי "הוא מקדיש את החטיפה לפלשתינים".

ממשלת ישראל פירסמה הודעה רשמית בנושא. מתאם מערך ההסברה המדיני, נחמן שי, מסר: "נבדק חשד להיעלמות איש עסקים ישראלי הפועל ביוזמתו, מסיבות אישיות שלו". שר החוץ והשר לביטחון פנים, שלמה בן-עמי, אמר: "נסראללה, עובדתית, אינו נוהג לשקר, ויש לו רקורד של ידיעות שהתבררו כנכונות".

מקורות בתעשייה הישראלית מסרו ל"גלובס": "למיטב ידיעתנו - טננבאום מועסק בחברה העוסקת בייעוץ לעסקים בחו"ל. טננבוים אומנם חי בישראל, אולם מרבה לצאת לחו"ל לרגל עסקיו".

בקהיליית העסקים בישראל, הביעו דאגה מהידיעות על חטיפת טננבוים. משמעות הדבר, לדברי כמה מהעוסקים בעסקים בחו"ל היא, שכל ישראלי העוסק בעסקים, הפך למעשה למטרה לגיטימית מבחינת אירגון החיזבאללה ואירגונים אחרים.

לאחר הודעת נסראללה על חטיפת קצין בכיר, החלו בצה"ל בבדיקת מקום הימצאם של כל הקצינים הבכירים מפיקוד צפון, אך בצהריים, משהתברר כי המדובר, כמעט ללא ספק, באיש עסקים פרטי שנחטף באירופה, הופסקו החיפושים והבדיקות.