טבע תשקיע מיליוני דולרים בהרחבת מפעל טבע-טק ברמת חובב

חברת התרופות טבע רכשה מתחם מקרקעין בן 45 דונם בפארק התעשייה הכימית ברמת חובב, במטרה להרחיב את מפעל הייצור שלה, טבע-טק. החברה תשקיע מיליוני דולרים בפרוייקט ההרחבה, וכן תעשה שימוש בחלק מהקרקע לצורך הקמת שטחי אחסון גדולים.

מפעל טבע-טק, שהוקם ב-1995, על מגרש של 30 דונם, הרחיב, לאחר הקמתו, את שטח המפעל הקיים, לצורך העברת מתקני המפעל מפתח-תקווה.

לדברי ראש המועצה התעשייתית רמת חובב, רפאל כהן, באחרונה נרשם ביקוש לשטחים בשטח המועצה, מצד מפעלים קיימים וכן מצד חברות כימיה בארץ, המבקשות להקים מפעלים בפארק. לדבריו, כ-70 דונם משטחי הפארק הוקצו באחרונה על ידי משרד התמ"ס, וחלק מהקרקעות נרכשו מהמינהל לצורך הקמת מפעלים חדשים והרחבת מפעלים קיימים.

לדבריו, מספר הבקשות להיתרי בנייה ב-9 החודשים הראשונים השנה כפול ממספר הבקשות בשנה שעברה. נתונים אלה מצביעים, לדבריו, על שינוי מגמות חיובי ברמת חובב. עם זאת, מציין כהן, כי מתוך שטח המועצה, הנאמד בכ-25 אלף דונם, תפוסים רק כ-10% על ידי המפעלים.

לדברי כהן, גם מפעל התרופות "כימאגיס" רכש מהמינהל 5 דונם נוספים להרחבת ייצור. מפעל "כימקונטקט", למיחזור מכלים וחביות, שאחסנו בעבר חומרים כימיים - רכש מגרש בגודל 3.5 דונם. מפעל למיחזור ממיסים "פטרוכים" הגיש בקשה להקים מפעל על שטח של 10 דונם.