גלילאו נמכרה למארוול האמריקנית תמורת 2.7 מיליארד דולר במניות

שווי העיסקה ירד היום בפתיחת המסחר בוול-סטריט ל-1.9 מיליארד דולר מניות גלילאו עלו בפתיחה ב-10%

יצרנית השבבים האמריקנית מארוול הודיעה היום (ג') שהיא רוכשת את חברת גלילאו הישראלית תמורת 2.7 מיליארד דולר - מחיר המשקף פרמיה של 79% ביחס למחיר מניית גלילאו אמש בנאסד"ק. מארוול תשלם 0.674 מניות תמורת כל מניה של גלילאו. בעקבות הרכישה, תהפוך גלילאו לחטיבה במארוול.

עם פתיחת המסחר בוול-סטריט היום (ג'), יורדות מניות מארוול בכ-30%. עקב כך, יורד שווי העיסקה לכ-1.9 מיליארד דולר. מניות גלילאו עולות בכ-10%.

מנכ"ל גלילאו, אביגדור וילנץ, הוא המרוויח הגדול מהעיסקה: וילנץ, המחזיק בכ-21% ממניות גלילאו, צפוי לקבל מניות של מארוול בשווי של כ-490 מיליון דולר. בעקבות העיסקה, יתמנה וילנץ לסגן נשיא פעיל במארוול ולמנהלה של חטיבת גלילאו בחברה האמריקנית.

גלילאו, המעסיקה 300 עובדים, מפתחת ומשווקת שבבים לרשתות תקשורת. שבבי החברה מיוצרים בעיקר בטייוואן, והנהלתה ממוקמת בישראל. במחצית הראשונה של השנה רשמה גלילאו הכנסות של 44.5 מיליון דולר - עלייה של 33% לעומת התקופה המקבילה, והרוויחה 7.8 מיליון דולר - ירידה של 30% לעומת הרווח בתקופה זו אשתקד.

החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד דולר, והיא ציפתה להצעת רכישה מזה זמן רב. וילנץ אמר ל"גלובס" לפני פחות מחודשיים, שהחברה בוחנת הצעות למיזוג.

מארוול הונפקה בנאסד"ק בחודש יוני השנה, ונסחרת לפי שווי שוק של 7 מיליארד דולר. היא הוקמה לפני 5 שנים, ומעסיקה כ-350 עובדים. החברה מפתחת, מעצבת ומשלבת רכיבים ומעגלים מודפסים עבור ציוד תקשורת ומערכות מחשב מסוגים שונים.

בתחילת דרכה, עסקה החברה בשוק רכיבי אחסון המידע, ורק בשנת 1999 היא נכנסה לתחום שבבי התקשורת. נראה, שרכישת גלילאו תסייע לה להגביר את מהירות החדירה לשוק זה. עם לקוחותיה הגדולים של מארוול נמנים: סי-גייט, סאמסונג, היטאצי', פוג'יטסו וטושיבה