חברת התעופה הלאומית של אוסטריה, אוסטריאן-איירליינס, באמצעות החברה-הבת טירוליאן-איירליינס,
תהפוך את חברת התעופה הלאומית הפלשתינית, פלשתיניאן-איירליינס, לחברת תעופה
איזורית, שתתחרה בין השאר בארקיע ובישראייר הישראליות. כך נודע ל"גלובס".
מנכ"ל אוסטריאן-איירליינס בישראל, אלי מסר, אישר את הידיעה ואמר, כי השתתף
בתיאום שיתוף הפעולה. "דאגתי גם להשיג עבור החברות את האישורים המתאימים מהממסד
הישראלי", אמר מסר.
מגעים בנושא שיתוף הפעולה בין חברות התעופה התקיימו באחרונה בין יו"ר פלשתיניאן-איירליינס,
פייז זיידן, לבין יו"ר ונשיא טירוליאן-איירליינס, פריץ פייטל. שיתוף הפעולה
והמהלכים לשדרוג חברת התעופה הפלשתינית נמשכים גם עתה, חרף המהומות בשטחים.
נודע, כי טירוליאן-איירליינס תנהל עבור פלשתיניאן-איירליינס את רכש המטוסים
הבאים שלה, שיאפשרו לה להשתלב בטיסות באיזור הים-התיכון ובטיסות לאירופה.
כיום מפעילה החברה הפלשתינית מטוס בואינג 727 אחד, המיועד ל-160 נוסעים, ושני
מטוסים מסוג פוקר 50, המיועד ל-48 נוסעים. בקרוב תרכוש החברה שני מטוסי נוסעים
מדגם דאש-8 ושני מטוסים לטיסות איזוריות מתוצרת קנדאייר הקנדית, מדגם RJ-200.
הרשות הפלשתינית מגדירה את חברת התעופה כ"המוביל הלאומי של פלשתין", והיא מופעלת
כיום בטיסות נוסעים מעטות ובטיסות מטען. טיסת הבכורה שלה בוצעה ב-1997 לג'דה
שבסעודיה. היא פועלת משדה התעופה "דהנייה" שבעזה ומעסיקה כ-200 עובדים. ישראל
אחראית לנושא הביטחון בשדה התעופה ובחברת התעופה הפלשתינית.
החברה טסה לשבעה יעדים בינלאומיים, בהם עמאן, קהיר, ג'דה, דוחה (קטאר), אבו-דאבי
ודובאי (נסיכויות המפרץ הפרסי).
לחברה הסכמים מסחריים עם מספר חברות תעופה, בהן TWA האמריקנית, טאפ מפורטוגל;
אייר-אינדיה; אייר-אפריק; אייר-סיישל; ג'ט-איירווייס מהודו; סרי-לנקן; תורכיש-איירליינס;
ימיינה מתימן; רויאל-ג'ורדניאן הירדנית וטארום הרומנית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.