דני ברינקר יהיה סגן המפכ"ל; מזרחי מועמד לאגף החקירות

החל סבב המינויים בצמרת המשטרה. ניצב דני ברינקר מונה היום (ה') לסגן מפכ"ל המשטרה. בשבועות הקרובים צפויים חילופי תפקידים במשרות בכירות נוספות בפיקוד המשטרה.

השר לביטחון פנים, שלמה בן-עמי, נפגש היום עם ברינקר ואישר את המלצת המפכ"ל המיועד, ניצב שלמה אהרונישקי, למנות את ברינקר לסגנו. ברינקר יחל לכהן בתפקיד במקביל לכניסתו של אהרונישקי ב-1 בינואר 2001. הוא יחליף את ניצב סנדו מזור, שפרש מהמשטרה לפני מספר שבועות.

ברינקר שימש עד לפני חצי שנה כמפקד המחוז הדרומי. באותה תקופה עמד ברינקר בראש הצוות שהכין את התוכנית האסטרטגית של המשטרה לשנות ה-2000. קודם לכן, שימש במשך שלוש שנים בתפקיד ראש אגף המבצעים.

בין המינויים המסתמנים: ראש אגף החקירות - ניצב יוסי סדבון, ימונה ככל הנראה למפקד מחוז תל-אביב, במקומו של אהרונישקי; מפקד מחוז שומרון ויהודה, ניצב מיקי לוי, ימונה ככל הנראה למפקד מחוז ירושלים; ראש אגף המבצעים, ניצב יהודה בכר, ימונה ככל הנראה למפקד מחוז המרכז; ראש אגף התנועה, ניצב יעקב גנות, יעבור לפקד על משמר הגבול; לתפקיד ראש אגף החקירות צפוי להתמנות תנ"צ משה מזרחי, מפקד יחב"ל.

לקראת הקיץ הבא צפוי סבב מינויים נוסף עם פרישתם הצפויה של קצינים נוספים, ובהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב אליק רון. במשרד לביטחון פנים שואפים לקדם לדרגת ניצב כמה שיותר קצינים בדרגות תנ"צ, ואולם עדיין לא ברור כמה מהקצינים הוותיקים בסגל הפיקוד הבכיר מתכוונים לפנות את מקומם.