סאבוויי תספק סנדוויצ'ים ושתייה לחיילי צה"ל ב-20 מיליון שקל בשנה

יצרנית הסנדוויצ'ים סאבוויי - בארות יצחק, שהיא זכיינית של רשת הסנדוויצ'ים סאבוויי (SUBWAY) בארץ, זכתה במיכרז של צה"ל ושל משרד הביטחון לאספקת סנדוויצ'ים ושתייה לחיילים בכל בסיסי צה"ל. היקף המיכרז הוא כ-20 מיליון שקל בשנה, ותוקפו הוא 3 שנים. הזכייה במיכרז עשויה להביא להכפלת היקף המכירות של רשת סאבוויי ישראל בשנת 2001, ולסייע במאמצים למכירתה. ל"גלובס" נודע, שיאיר תמיר, המנכ"ל והבעלים של רשת סאבוויי ישראל (שסאבוויי בארות יצחק היא אחד מסניפיה), מנהל משא ומתן על מכירת השליטה ברשת. המו"מ מתנהל במקביל עם שני גורמים - חברת בנייה מבאר-שבע וחברה ציבורית, המייבאת ומשווקת מוצרי צריכה וכלי בית.

המו"מ עם אחד הגורמים נמצא לקראת חתימה על טיוטות ההסכם, וייתכן שהמו"מ יסתיים במהלך סוף השבוע. לפני כחודשיים פירסם "גלובס", שתמיר מנהל מו"מ מתקדם למכירת השליטה ברשת, לפי שווי שוק של 1.3 מיליון דולר.

פרד אדן, מנכ"ל סאבוויי בארות יצחק, ציין שבקרוב יוכלו חיילי צה"ל, שיהיו זכאים לכך, למשוך כריכים של סאבוויי ממכונות אוטומטיות שיוצבו בבסיסים. הדבר יתאפשר באמצעות העברת כרטיס החוגר בסורק מגנטי במכונה, בדומה להעברת כרטיס אשראי.

הנהלת סאבוויי ישראל מסרה, שהיקף המכירות של הרשת בשנת 2000 יסתכם בכ-20 מיליון שקל. בעקבות הזכייה במיכרז של צה"ל, מעריכה ההנהלה שהיקף המכירות של הרשת יגיע בשנת 2001 ל-50 מיליון שקל.

נודע, שבעקבות האירועים הבטחוניים, הוקפאו בשלב זה המגעים של רשת סאבוויי ישראל על הקמת 4 סניפים חדשים של הרשת בסיני - בטאבה, בדהאב ובשארם-א-שייח. הסניפים היו אמורים להיפתח בשיתוף עם חברת אמריקנה, נציגת סאבוויי במצרים. היוזמה לא בוטלה, אך לא ידוע האם, ומתי, ייפתחו הסניפים.

סאבוויי בארות יצחק מקיבוץ בארות יצחק הוקמה לפני 5 שנים, והיא מייצרת כריכים וארוחות ארוזות. החברה היא זכיינית של רשת הסנדוויצ'ים סאבוויי בארץ, והנהלת הרשת בישראל מקבלת תמלוגים ממכירותיה. עם לקוחותיה נמנות אל-על, ארקיע, השקם, רכבת ישראל, הקרן הקיימת לישראל, הסוכנות היהודית, טלרד, ויזה כ.א.ל ואגד טללים.

בשוק הכריכים המוכנים בישראל פועלים עוד כמה יצרנים גדולים (בהם חברת סנדוויץ' רוני וחברת כריך בריא) וכן הרבה מאוד יצרנים קטנים. היקף השוק בשנת 2000 (למעט צה"ל) מוערך ב-80 מיליון שקל.