השדרן ברני שו הפתיע את צופי CNN בהודעת פרישה "לטובת גינון ומשפחה"

דוברת סי.אן.אן, קלי קין, אמרה כי החברה אינה מתכננת למצוא מחליף לשו לאחר פרישתו, וכי ג'ודי וודראף, המגישה יחד עם שו את תוכניות הטלוויזיה שלו, תמשיך להגיש אותן בעצמה

בתום תוכניתו היומית ביום שישי שעבר הפתיע ברנארד שו, ממגישי החדשות המפורסמים ביותר של רשת החדשות סי.אן.אן, את הצופים בהודעה, כי בדעתו לפרוש ב-28 בפברואר, מועד פקיעת חוזהו עם החברה, כדי "לכתוב ספרים ולהקדיש זמן רב יותר למשפחתו".

בקריירה שהשתרעה על פני 20 שנה כיסה שו בן ה-60 את מלחמת המפרץ, שבמהלכה דיווח בשידור חי מבגדאד, את פיצוץ משרדי הממשל הפדרלי באוקלהומה ב-1995, ואת פרשת מוניקה לווינסקי.

שו אמר לצופים, כי בכוונתו לבלות יותר עם אשתו ושני ילדיו, לעסוק בגננות, ולכתוב כמה ספרים, כולל מדריך לעיתונאים מתחילים ואוטוביוגרפיה.

דוברת סי.אן.אן, קלי קין, אמרה כי החברה אינה מתכננת למצוא מחליף לשו לאחר פרישתו, וכי ג'ודי וודראף, המגישה יחד עם שו את תוכניות הטלוויזיה שלו, תמשיך להגיש אותן בעצמה.

משנת 1988 כיסה שו את כל המירוצים לנשיאות בארה"ב, הנחה כמה עימותים טלוויזיוניים בין המועמדים לנשיאות, והגיש את תוצאות הבחירות.

כשהנחה את העימות הטלוויזיוני בין ג'ורג' בוש האב ויריבו הדמוקרט מייקל דוקאקיס ב-1988, שאל שו את דוקאקיס, שהיה ידוע בהתנגדותו הנחרצת לעונש המוות בארה"ב, אם היה תובע עונש מוות לו היתה אשתו נאנסת ונרצחת. דוקאקיס, ששמר על קור רוחו והשיב באורח ענייני, זכה לקיתונות ביקורת בשל סירובו להיסחף לרגשנות. לאחר מכן אמר שו, כי השאלה שהציג לדוקאקיס "תרדוף אותו עד יום מותו".

סי.אן.אן, שנוסדה בידי איל העיתונות טד טרנר, מצויה כעת בשליטתה של טיים-וורנר. שו אמר, כי ייתכן שיעסוק בהנחיית שידורים מדי פעם בעתיד. מייסד סי.אן.אן, טד טרנר, אמר, כי לשו "תמיד יהיה בית ב-סי.אן.אן".

"ברני שו הוא מקומץ ראשוני סי.אן.אן, שתרמו רבות להפיכת שידורי חדשות סביב השעון מרעיון גרידא למציאות מרגשת עבור מיליארד אנשים ברחבי תבל", אמר טרנר.

לדברי שו, חשבו רבים מעמיתיו ברשת ABC שהוא "נפל על הראש", כשעזב את הרשת לטובת סי.אן.אן. "אני, לעומת זאת, ראיתי את סי.אן.אן כפריצת דרך בשידורי הטלוויזיה", אמר שו.

שו גדל בשיקאגו, ומאז היה בן 13 רצה להיות עיתונאי. הוא החליט שעד גיל 30 יעבוד ברשת CBS, והחמיץ את המועד שקבע לעצמו בשנה. בשנים 1977-1971 היה כתב CBS בוושינגטון, ואז עזב את הרשת לטובת ABC.

"ברני הביא עמו לחברה רמה גבוהה של אמינות בזכות שמו הטוב כעיתונאי עצמאי", אומר מנכ"ל קבוצת סי.אן.אן, טום ג'ונסון.

מנחה הטלוויזיה דן ראתר מ-CBS, שעבד עם שו בעבר, תיאר אותו כ"אחד המקצוענים הגדולים ביותר שהיו אי פעם. האיש הוא מופת לאמינות ולהגינות מקצועית". ראתר הוסיף: "אם הוא ישנה את דעתו ויחליט לחזור לעבודה, יש לנו מקום בשבילו".

שו הודיע על פרישתו בעת שסי.אן.אן מתמודדת עם תחרות גוברת והולכת מצדן של רשתות אחרות, וכן עם ירידה במספר צופיה. בקיץ שחלף שונתה הנהלת החברה. בכמה מעיתוני ארה"ב, כמו ניו יורק פוסט, הופיעה ספקולציה לפיה החליטה הנהלת הרשת לא להאריך את חוזהו בעקבות סיקור ליל הבחירות ביום שישי שעבר, בו אכן נראה שו נבוך ואיטי. מקורות ברשת מסרו לעיתון, שבאחרונה הוגבלו הופעותיו יותר ויותר.