בחודש ספטמבר הודו גורמים רשמיים בשדה התעופה הבינלאומי קנסאי שביפאן, כי האי
המלאכותי עליו נבנה השדה שוקע בקצב מהיר יותר מהחזוי. האי ממוקם כ-35 ק"מ דרומית
מערבית ממרכז העיר אוסקה, 5 ק"מ מהחוף, ושטחו כ-5,000 דונם. שדה התעופה שלשמו
הוקם האי נחנך בספטמבר 1994.
למרות מצבו הפיסי של האי, ולאור מצבה הפיננסי הרעוע של חברת קנסאי אינטרנשיונל
איירפורט (KIAC), החליטה ממשלת יפאן ביום ו' שעבר על הקצבה נוספת של 2.3 מיליארד
ין (כ-21 מיליון דולר) לשדה. כמחצית מסכום זה מיועד לפרוייקט השנוי במחלוקת
מזה זמן ביפאן: בנייתו של מסלול המראה שני על האי. בעוד גורמים רשמיים במשרד
האוצר היפאני טוענים, כי בתקציב נוסף זה כלול מימון לעבודות שיקום ומניעת הצפת
האי - מכחישה זאת הממשלה. הכספים שהקציבה הממשלה, בכל אופן, רחוקים מדרישת
משרד התחבורה, להקצבה של 8.6 מיליארד ין (כ-80 מיליון דולר).
כשאושרה התוכנית למסלול המראה שני, ב-1996, צפו ב-KIAC 150 אלף נחיתות והמראות
בשנת 2000, בעוד שהערכות כיום עודכנו ל-120 אלף בלבד. בתוכנית הנוכחית, מסלול
ההמראה השני ייבנה באורך 4 ק"מ, במקביל למסלול הקיים, באורך 3.5 ק"מ.
לאור מספר ההמראות הנמוך מהמצופה, מבצעים בממשלה הערכה מחדש בנוגע לנחיצותו
של המסלול השני, שעלותו הכוללת מוערכת ב-15 מיליארד דולר. נכון להיום, אמור
המסלול להיפתח בשנת 2007.
לבד מתנועת נוסעים דלילה יחסית, מוטרדת ממשלת יפאן ממצבה הפיננסי של KIAC,
אשר הציגה בשנת 99' הפסדים בגובה 220 מיליון דולר, בניגוד לציפייה כי תעבור
בשנה זו לרווחים, לאחר ארבע שנים רצופות של הפסדים. בשל ההשקעות הכבדות שהשקיעה
החברה באי המלאכותי, תפחו חובותיה לסך של 10 מיליארד דולר, הנושאים ריבית שנתית
בסכום עתק של 400 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.