בועות מרמת אביב ג'

הבמאי לשעבר של הסדרה, יואל זילברג, תובע מאולפני ג.ג 800 אלף שקל בטענה שלא קיבל את חלקו ברווחים

הבמאי יואל זילברג הגיש לבימ"ש השלום בתל-אביב תביעה בסך 800 אלף שקל נגד חברת ג.ג אולפני ישראל ירושלים, בשליטת יורם גלובוס.

זילברג הוא הבעלים של כל זכויות היוצרים בתסריט לסדרת הטלוויזיה "רמת אביב ג'". הוא טוען, כי נוכח הצלחתה הרבה של הסדרה, נחתם בינו לבין הנתבעת במאי 1996 הסכם נוסף, לאחר שהנתבעת כבר הפיקה 26 פרקים של הסדרה אותה כתב וביים.

בהסכם נקבע, כי הנתבעת תפיק 26 פרקים נוספים. לדברי זילברג, הוא הסכים להסתפק בשכר עלוב למדי לאחר שגלובוס הסביר לו, כי הוא רואה בו חלק מהשותפים המלאים בהפקת הסדרה, והואיל וכולם מאמינים בהצלחתה המסחררת הגבוהה, כדאי לו שיסתפק בשכר נמוך.

לדברי זילברג, הוא נאות לקחת על עצמו את הסיכון בקבלת תשלום נמוך, אך בציפיה לשותפות ב-10% מרווחי הסדרה. לאחר ששודרו 48 פרקים, לא חודש עימו החוזה, והנתבעת המשיכה להפיק את הסדרה בלעדיו, מבלי שדיווחה לו על ההכנסות הנובעות מהסדרה ומבלי לשלם לו סכומים כלשהם בקשר עם הסדרה או רווחיה.

לדברי זילברג, דרישתו להעביר אליו 10% מהרווחים כמוסכם לא נענתה. הוא אומר, כי הכנסותיה הישירות של ג.ג בגין 48 הפרקים הראשונים הסתכמו ב-2.8 מיליון דולר. למרבה הפליאה, הוא אומר, ההוצאות עלו על ההכנסות והחברה הפסידה כתוצאה מהפקת 48 הפרקים.

לדברי זילברג, המיוצג בידי עו"ד שחר רוטקופף, בהנחה שהפקת הסדרה נמשכה 4 עונות נוספות מעבר לאותם 48 הפרקים הראשונים, הוא משער שרווחי הנתבעת ממנה היו 2.1 מיליון דולר, מהם הוא זכאי ל-208 אלף דולר, וזאת בנוסף לחלקו ברווח בגין 48 הפרקים הראשונים.

זילברג מעמיד את תביעתו לצורך האגרה בלבד על 800 אלף שקל, למרות שלדבריו מדובר בסכום נמוך משמעותית מהסכומים שאותם חבה לו הנתבעת.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 114416/00).