דו"חות חברת אישי ישיר מבהירים: הרקע למכירה לביטוח ישיר - הפסדים מתמשכים

הערכות: סמט תאשר המיזוג כדי לסייע לחברה מפסידה

חברת הביטוח אישי-ישיר הפסידה 7.85 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר 2000. זוהי עלייה של 27% לעומת ההפסדים בתקופה המקבילה אשתקד, כ-6.15 מיליון שקל. הפסדים אלו, שבאו בהמשך להפסדים גדולים בשנים קודמות, הם הרקע לעיסקה, שסוכמה לפני כשבוע, שבה רוכשת החברה לביטוח ישיר את השליטה בחברת אישי-ישיר.

ביטוח ישיר רוכשת את השליטה באישי-ישיר תמורת 50.6 מיליון שקל במזומן, ועוד 14.2% ממניות החברה לביטוח ישיר. העיסקה עומדת להיחתם במחצית השנייה של החודש.

ל"גלובס" נודע, כי במגעים בלתי-רשמיים בין החברה לביטוח ישיר לבין משרד המפקחת על הביטוח, ציפי סמט, הודיע הפיקוח, שיתייחס בחיוב למיזוג, מכיוון שהוא יפתור בעיה של חברה מפסידה בענף.

ברבעון השלישי של השנה היה לאישי-ישיר הפסד של כ-4.5 מיליון שקל, ירידה של 31% לעומת ההפסד ברבעון המקביל אשתקד.

הפסדיה הנמשכים של אישי-ישיר יצרו גירעון של כ-7.8 מיליון שקל בהון, נכון ל-30 בספטמבר. בעלי המניות של אישי-ישיר חייבים לכסות על גירעון זה עד 31 בדצמבר. נראה שיעשו זאת מתוך מיקדמה שיקבלו מהחברה לביטוח ישיר.

חברת אישי-ישיר מפסידה מאז נוסדה, לפני כשלוש שנים. ב-1999 היא הפסידה 13.75 מיליון שקל, ב-1998 הפסידה 8.5 מיליון שקל, וב-1997 הפסידה 25 מיליון שקל.

דו"ח אישי-ישיר מגלה, כי אחת הסיבות העיקריות להפסדיה היא הוצאות הנהלה וכלליות בשיעור גבוה. הוצאות אלו עמדו בחודשים ינואר-ספטמבר על 27.8 מיליון שקל, שהם כ-31% מהפרמיות ברוטו וכ-59% מהפרמיות נטו. שיעור הוצאות זה גבוה ביחס למקובל בחברות לביטוח ישיר.

אישי-ישיר הפסידה בחודשים ינואר-ספטמבר כ-8.3 מיליון שקל בעיסקי הביטוח הישיר שלה. חלק מההפסדים קוזז על ידי רווח של כ-1.8 מיליון שקל מהשקעות. אישיישיר נמצאת בבעלות קבוצת משקיעים בראשות ג'ורג' חורש - 54%, חברת יצוא השקעות - כ-26%, החברה להשקעות של בנק מזרחי - 10%, בנק המזרחי - 10%.