התנזים ניסה לכבוש את קבר רחל; הפלשתינים: 30 נפצעו

ניוזוויק: שליטים ערבים הבטיחו לערפאת מיליארד ד' תמורת המהומות * דחלאן: נמאס להגן על הישראלים

הפלשתינים חידשו היום (ב') בבוקר את הירי לעבר קבר רחל. בשעות הלילה ניסו לפחות שלוש חוליות מחבלים של התנזים לכבוש את קבר רחל. מקורות צבאיים הגדירו את הקרב הליילי בקבר רחל "כקשה ביותר מאז תחילת גל המהומות".

החוליות החמושות, שעל-פי ההערכות מנו 40 מחבלים, הצליחו להתקרב למרחק של עשרות מטרים בלבד ממיתחם קבר רחל ולבצע ירי מקרוב לעבר עמדות צה"ל.

צה"ל שתיגבר את כוחותיו באיזור, הגיב בירי ומסוקים שהוזעקו סייעו לכוחות הקרקע בירי טילים לעבר עמדות פלשתיניות.

הפלשתינים טוענים, כי בעקבות תגובת צה"ל, נפצעו 30 איש באיזור אל-חאדר, בית ג'אלה ומחנה הפליטים עאידה וכמה בתים, מהם ירו הפלשתינים ספגו פגיעות קשות.

האירועים האלימים החלו אמש על כביש עוקף חוסאן, כאשר צעירים פלשתינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים ופצעו באורח קל את אחת הנוסעות. לאחר-מכן התקרבו הפלשתינים לעבר חיילי צה"ל ואחד מהם אף ניסה לחטוף נשק מידי אחד החיילים. בהמשך הערב הגיעו עשרות מאנשי התנזים לאיזור קבר רחל ובאיזור התפתחו חילופי ירי, שנמשכו כשעתיים.

מחבל שהמתין היום ברכב פלשתיני על הכביש הסמוך לכבר בורקה באיזור טול כרם, פתח באש לעבר מכונית ישראלית. לא היו נפגעים, אבל למכונית נגרם נזק. באירוע ירי נוסף סמוך לאבני חפץ לא היו נפגעים.

חילופי אש התנהלו במהלך שעות הבוקר באיזור גנים-כדים. חילופי הירי היו בעיקר בכביש עוקף ג'נין.

שליטים ערבים הבטיחו ליאסר ערפאת עד מיליארד דולר, אם ימשיך לחמם את החזית נגד ישראל. כך מדווח השבועון 'ניוזוויק' בגיליונו החדש המתפרסם היום (ב').

מקור מודיעיני ערבי אמר לשבועון, כי ערפאת מרוצה מהמשך האלימות נגד ישראל. מאז תחילת האינתיפאדה הנוכחית הוא זוכה להערצה כגיבור בעולם הערבי, והובטח לו מימון בהיקף שלא ראה כמותו זה שנים.

"ערפאת מחפש דרכים לאפשר למדורה להוסיף ולבעור ובה בעת לקבל כסף מהעולם הערבי", אמר המקור.

לדבריו, לפני תחילת המהומות כל עיסקה שהיה ערפאת חותם עם ישראל הייתה מביאה לגינויו ע"י מנהיגים מוסלמים.

"עתה, עם מה שמכונה 'מלחמת העצמאות הפלשתינית', ערפאת מבטח את עצמו מפני האפשרות שמישהו יכנה אותו בוגד", אמר המקור.

מוחמד דחלאן, ראש הביטחון המסכל בעזה, אמר ל'ניוזוויק', כי "נמאס לו" לנסות "להגן" על הישראלים, בייחוד לאחר שהישראלים הפציצו את מפקדתו החדשה באוקטובר.

עם זאת, דחלאן ועמיתיו אינם מקבלים את הרטוריקה של החמאס שצריך למחוק את ישראל מהמפה. לדבריהם, הם מכירים בזכותה להתקיים, אך מתנגדים לתוכנית השלום של ברק המנציחה, לדעתם, את הכיבוש.

"אנו רוצים לחסוך את הדם שלנו ואת הדם שלהם", אמר דחלאן. "אך לחזור למו"מ לפי התנאים הישנים זו שטות".

מרואן ברגוטי אמר ל'ניוזוויק', כי ההתקוממות בשטחים חייבת להימשך כדי שמו"מ לשלום בין ישראל לפלשתינים יוכתר בהצלחה. "לא יכולה להיות תוצאה בלי לחץ מהשטח, ללא התנגדות לכיבוש".