ביהמ"ש המחוזי הקל בעונש שוטר שהורשע בתקיפה והעלבת נהג ערבי

בית המשפט המחוזי בת"א החליט להקל בעונשו של רון פורבט, שוטר שהורשע בתקיפה וגרימת חבלה לנהג משאית אשפה של עיריית ת"א, ממוצא ערבי. השוטר גם השמיע כינויי גנאי על מוצאו של הנהג.

פורבט נידון בבימ"ש השלום ל-6 חודשי עבודות שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך 10 אלף שקל. פורבט ערער על ההרשעה וחומרת העונש. בין השאר טען כי לא תקף את המתלונן על רקע גזעני. זאת מאחר, לטענתו, החוק מתכוון למעשים כלפי ציבור או חלקי אוכלוסייה ולא כלפי יחיד. לכן, טען השוטר, כינוי גנאי ליחיד, אינו נכלל בהגדרת גזענות.

השופטים, דבורה ברלינר, זאב המר ויהודית שטופמן, דחו את ערעור השוטר על הרשעתו וציינו כי העבירה העיקרית המיוחסת לפורבט היא תקיפה ושימוש לרעה במשרתו. השופטים אמרו גם כי השוטר השתמש במילה "ערבי" והוסיף מילות גנאי ואין ספק שכוונתו היתה לפגוע בנהג על רקע מוצאו. עם זאת החליטו השופטים להקל בעונשו של פורבט בשל נסיבות אישיות ומשפחתיות קשות.

ביהמ"ש ציין כי פורבט הפסיק לבוא במגע עם קהל והיום משמש כפקיד בארכיון המשטרה. השופטים ביטלו את עבודות השירות והעמידו את עונש המאסר על תנאי על שנה אחת במקום 8 חודשים. (ע.פ. 71188/00).