מונה בודק מיוחד לבדיקת פיטורי חשב החברה לפיתוח לוד רמלה

החשב, גדעון רוז'נסקי, פוטר לאחר שפנה למבקר המדינה ולמשטרה בדבר חשדות לשחיתות

בודק מיוחד, אשר ימונה על ידי האסיפה הכללית של החברה לפיתוח לוד רמלה, ימליץ לאסיפה בתוך 60 יום בדבר הצעדים שיש לנקוט בעקבות פיטוריו של חשב החברה, גדעון רוז'נסקי, אשר פנה למבקר המדינה ולמשטרה בדבר חשדות לשחיתויות בחברה.

כך עולה מהחלטה שנתנה בתום הדיון בעתירה על ידי שופטי בג"ץ אליהו מצא, טובה שטרסברג כהן ודליה דורנר, לאחר שהתנועה לאיכות השלטון, העותרת - הסכימה להצעת השופטים. התנועה עתרה לבג"ץ בנובמבר, בבקשה להדיח את מנכ"ל החברה הממשלתית לפיתוח לוד רמלה (לור"ם).

עוד ביקשה התנועה את הדחתם של יו"ר דירקטוריון החברה, אבי טובול, וסמנכ"ל הכספים שלה, צביקה שרון. התנועה טענה, באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידן, כי השלושה ואחרים התנכלו לחשב החברה לאחר שזה התלונן בפני מבקר המדינה בדבר חשדות לכאורה למעשי שחיתויות בחברה.

בעקבות הגשת העתירה, הוצא צו ביניים, המונע נקיטת צעדים שיש בהם כדי לפגוע בחשב החברה. התנועה אומרת, כי נושא ההתנכלויות לחשב נבחן על ידי מבקר המדינה, אשר הוציא צו לביטול פיטוריו. לטענת החברה, למרות ממצאיו החד-משמעיים של המבקר, לא ננקטו כל צעדים כלפי המנכ"ל ואחרים, אשר לטענתה הם האחראיים לפיטוריו.

בתגובת המדינה, שהוגשה על ידי עו"ד דנה פריסקמן, הוצע לערוך בירור עובדתי, תוך מתן זכות טיעון לכל הגורמים הנוגעים בדבר. עם זאת, המדינה ציינה, כי גם אם יסתבר שמי מהבכירים אשר הדחתם מתבקשת פעל באופן שהביא לפיטורי החשב - עדיין יש מקום להפעלת שיקול דעת בעניין הצעדים המתאימים, וצעד זה איננו בהכרח פיטורים.

עוד ציינה המדינה, כי פיטורי החשב נעשו על פי החלטת דירקטוריון החברה. מאחר שהחברה היא בשליטת הממשלה, הרי שהממשלה תפעל לכינוס אסיפה כללית, שתקבל על עצמה את סמכויות הדירקטוריון. האסיפה תמנה בורר, אשר יברר את העובדות וייתן את המלצותיו לאסיפה.

התנועה קיבלה את הצעת השופטים, אשר התבססו על הודעת המדינה. הליכי בדיקת הבורר עשויים להימשך שלושה חודשים, וכינוס האסיפה עשוי לקחת שלושה חודשים נוספים. לאור האמור נראה, כי צעדים בנושא עשויים להינקט רק בעוד חצי שנה.