סכסוך עוזני-לביא: אין תחנה ברמלה

לביא: בגלל שהתלוננתי עליו. עוזני: אין לנו שיתוף פעולה

סכסוך ממושך בין ראש עיריית רמלה, יואל לביא, לבין מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, מונע הקמת תחנת רכבת ברמלה, וזאת למרות שאת העיר חוצה מסילת הברזל תל אביב-באר שבע, ותל אביב-ירושלים, ולמרות שלעיר תוכניות סטטוטוריות מאושרות להקמת תחנה חדשה.

בעיר רמלה מתגוררים 70 אלף תושבים, בנוסף לכך היא משמשת כעיר מחוז של משרד הפנים ובנויים בה משרדי ממשלה רבים. בעיר יש גם שוק פעיל ומחנה צבא - ולמרות זאת הרכבת חולפת בעיר בלי לעצור. בעבר היתה ברמלה תחנת רכבת פעילה, אך בשל מיקומה מחוץ לעיר וחוסר השימוש בה, היא נסגרה. התוכנית החדשה, שאושרה במוסדות התכנון, מייעדת להקים את תחנת הרכבת במקום מרכזי יותר ובסמוך למשרדי הממשלה. ברמלה אומרים, שהאבסורד הגדול הוא, שהרכבת עוצרת בבאר יעקב, שבה 5,000 תושבים ובכפר חב"ד, אך דווקא ברמלה, עיר המחוז, שבה עובדים פקידי ממשלה רבים, שהיו יכולים לעשות שימוש ברכבת, אין תחנה. האבסורד הגדול יותר הוא, שעלות הקמת תחנה כזו הוא כשני מיליון שקל בלבד, שיושקעו בהקמת רציף, מגרש חנייה וקופה, אך אין עוררין על כך שהקמתה תסייע בניידות הציבור ותוריד את העומס מהכבישים באזור רמלה. ראש עיריית רמלה, יואל לביא, אומר, שהסיבה לסכסוך בינו לבין עוזני היא, שלפני כשלוש שנים הוא כתב מכתב לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ולשר התשתיות דאז אריאל שרון, בו התלונן על כך שעוזני מונע את הקמת המסילה.

"עוזני כנראה נפגע מכך שהעזתי להתלונן עליו דווקא בפני האנשים שמינו אותו לתפקיד", אומר ראש העיר לביא, "ומאז הוא עושה את כל המאמצים כדי לטרפד את הקמת התחנה. ניסינו לקדם את הנושא דרך ועדות התכנון, השגנו את כל האישורים, אבל תחנה אין".

לעוזני יש גרסה אחרת: "במשך שלוש שנים אנחנו מנסים לקדם את הנושא, אנחנו מזמנים את אנשי עיריית רמלה לישיבות, אבל שום נציג מרמלה לא מגיע. לפני כחודש הופיע אצלנו בפעם הראשונה מהנדס מעיריית רמלה והתחיל לדבר אתנו.

"האינטרס שלנו הוא לפתח כמה שיותר תחנות בכל הארץ ולא לריב עם אף אחד מראשי הערים, אבל ברגע שאנחנו לא זוכים לשיתוף פעולה אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. כשהם לא מגיעים לפגישות, הפרשנות היחידה שלי היא שהם פשוט לא מעוניינים ברכבת".