הצד האפל של האהבה

"נשים שאוהבות רוצחים", ב' 21:40, ערוץ 8

רק אתמול הוקע כאן ערוץ המדע כמי שלא מצליח לספק את הסחורה המצופה ממנו, והנה אמש הוכיחו שם שאפשר גם אחרת. התוכנית "נשים שאוהבות רוצחים" היתה אחד ממשדרי התעודה המעולים, המרתקים והמצמררים ביותר שנראו כאן לאחרונה.

מתברר, כי רוצחים מפורסמים - בעיקר נידונים למוות, ועוד יותר מכך רוצחים ואנסים שביצעו פשעים מחרידים נגד נשים - זוכים להערצתן של נשים רבות, הנמשכות כנראה אל הרוע הגברי הטהור.

שני מקרים מדהימים במיוחד בלטו בין שלל הדוגמאות שנחשפו בתוכנית. הראשון, איבט הספרית שמתאהבת בדני רולינג, האיש שאנס ורצח חמש תלמידות קולג'. רולינג נהג לענות את קורבנותיו במשך שעות ארוכות לפני שחיסל אותן סופית, והניח להן לחשוב כי קיים סיכוי שאם תבצענה את כל בקשותיו, תוכלנה להישאר בחיים.

תיאור המעשים המזעזעים (ליד רולינג, נראה חניבעל לקטר כמו מדריך בצופים), תוך כדי צפייה באיבט העובדת במספרתה, לא יכולים שלא להעלות זיכרון מ"סוויני טוד". אך מה שמפתיע יותר מההתאהבות של איבט ברולינג, הוא העובדה שהאיש זכה למאות מכתבי הערצה מנשים שביקשו להיפגש עמו.

כך גם במקרה של ריצ'ארד ודורין: ריצ'ארד אנס ורצח נשים רבות, או כהגדרת קצין המשטרה שהופקד על התיק: "אין אמצעי הריגה שבו לא השתמש כדי לחסל את קורבנותיו". עד כמה שקשה להשתמש בשם התואר הזה לאיש שהורשע בפשעים חמורים כל-כך, ריצ'ארד הוא גבר יפה תואר, דבר שמשך לאולם בית המשפט "גרופיות" שהיו מגיעות בשמלות קצרות ומתיישבות על ספסלי בית המשפט בפיסוק רחב, כדי לאפשר לאנס ולרוצח מבט חודר (תרתי משמע) לעבר איבר מינן. דורין מנהלת עם ריצ'ארד מערכת יחסים שנמשכת כבר 14 שנים (הוא עדיין "ממתין" להוצאתו להורג), היא נישאה לו לאחר הרשעתו, וזוכה לביקורי התייחדות עימו בכלא.

הצפייה ב"נשים שאוהבות רוצחים" קשה. באופן מפתיע, אין זה בגלל חומרת הפשעים המתוארים בתוכנית, אלא יותר בשל ההרגשה כי המשיכה הזו אל הצד האפל של האהבה אינה נחלתן של הנשים הללו בלבד. נכון שאצל רובנו עדיין רב המרחק בין משיכה זו לגילויי הערצה לרוצחים ואנסים, אבל קשה להשתחרר מההרגשה כי לפחות חלק מהנשים הנחשפות בתוכנית, במיוחד היפות והאינטליגנטיות מביניהן, כאלה שסביר להניח כי היו יכולות "להשיג" כל גבר בו יחפצו, בסך הכל לקחו צעד אחד (גדול ומקומם ככל שיהיה) קדימה את היסודות האפלים שקיימים בכל אחד מאיתנו.