חברת המחקר AMR Research פרסמה בסוף השבוע דו"ח אנליסטי, המנתח את עסקת סאפ-טופ טיר. מסקנת הדו"ח מפתיעה במקצת: העיסקה בוצעה מחוסר ברירה מצד החברה הרוכשת. כלומר: סאפ, קונצרן הטכנולוגיה הגדול באירופה, נאלץ למהר ולרכוש את החברה הישראלית לפני שתברח לו מבין הידיים.
"רכישת טופ טיר היא מהלך חסר תקדים מבחינת סאפ, שקונה חברות ממניעים אסטרטגיים רק לעתים נדירות", כותבים האנליסטים של AMR Research. "אם המחיר, 400 מיליון דולר, יוצא דופן מאחר שהינו גדול פי 20 מהמכירות השנתיות של טופ טיר, הרי שהעסקה כולה הינה 'עסקים לא כרגיל' מבחינת סאפ, במיוחד אם מביאים בחשבון שהיא מבוצעת במזומן".
לפי AMR Research, רכישת טופ טיר הינה בבחינת שינוי משמעותי באסטרטגיה העסקית של סאפ, ומלמדת כי הקונצרן האירופי מכיר סוף בקיומן של מערכות אחרות בשוק הפונה לארגונים גדולים (ERP). בעולם שבו נדרשת סביבה עסקית שיתופית פתוחה של פתרונות מותאמים אישית לפי דרישה, קיים גם צורך בתקשורת בין מערכות המיוצרות של ידי גורמים שונים.
"סאפ מפנימה סוף סוף כי לקוחותיה, והלקוחות של לקוחותיה, משתמשים גם בתוכנות של מתחרותיה", טוענים ב-AMR Research. "לטופ טיר יש הסכמים עם כמה מהמתחרות של סאפ, בהן באאן ו-i2 Technologies. בתחום של הפורטלים העסקיים מושקעות בכבדות גם חברות ענק כמו אוראקל ו-PeopleSoft, וכנראה שלטופ טיר היו 'עיניים משוטטות'. סאפ נאלצה להבטיח כי היתרון הטכנולוגי יישאר אצלה".
חברת המחקר טוענת כי העיסקה עשויה לסמן שינוי מגמה מהותי במדיניות הרכישות של סאפ. "ייתכן כי רכישת טופ טיר הייתה אות פתיחה למסע קניות מצד סאפ. אחרי 25 שנה של חיסכון, סאפ יכולה להרשות לעצמה לרכוש ידידים ויריבים כאחד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.