דלק מקימה רשת חנויות נוחות בתחנות

דלק משיקה רשת חנויות נוחות ובתי-קפה בשם "מנטה", שתפעל בתחנות הדלק של החברה. 1.5 מיליון דולר הושקעו בפיתוח והקמת 3 חנויות מנטה הראשונות. לדברי מנכ"ל מנטה, אלון מדמוני, עד סוף השנה יפעלו 10 חנויות, ועד לסוף 2004 יפעלו למעלה מ-100 חנויות מנטה בכל רחבי הארץ.

הפעלת חנויות נוחות בתחנות של דלק משתלבת במדיניות החברה, לפתח את הסביבה המסחרית והשיווקית בתחנות הדלק. חנויות הרשת נועדו לשמש כמקום, שבו יוכלו נהגים (ומשפחותיהם) לעצור, להתרענן לאכול ולשתות. בנוסף, נועדו החנויות לשמש כפתרון לקניית מוצרי מזון ומוצרים מגוונים נוספים לבית ולטיול, גם בשעות הלילה.

חנויות מנטה פועלות ב-3 פורמטים: הפורמט הקטן, שמשתרע על שטח של 50 מ"ר עם בית-קפה ומאפה. חנות כזאת כבר פועלת בתחנה של דלק בגבעת-שמואל. הפורמט הגדול יותר, משתרע על שטח של 120 מ"ר וכולל בית-קפה ומאפה וכן חנות עם מגוון של מוצרי יסוד. מודל זה יופעל בעיקר מחוץ ליישובים, בתחנות לצד כבישים, שעוברים בהם מטיילים רבים. שתי חנויות כאלה פועלות כבר בתחנת דלק הסמוכה למגשימים ובתחנת דלק במזכרת-בתיה. הפורמט השלישי משתרע על שטח של 300 מ"ר, וכולל סופרמרקט ובית-קפה ומאפה. חנויות אלו יופעלו בתחנות הממוקמות בכניסות לערים. כל חנויות מנטה פועלות בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע.

החנויות יציעו גם עמדת מחשב ואינטרנט, שתאפשר לקבל ולשלוח דואר אלקטרוני ו/או פקסים.

מנכ"ל דלק, גיורא שריג, מסר כי לקראת הקמת הרשת נערכה עבודת לימוד מעמיקה על דרך הפעלת חנויות נוחות בארה"ב ובאירופה. המודלים האלה הותאמו לרצונות, ולהרגלי הצריכה והחיים של הישראלים. עד כה, נכשלו חנויות הנוחות בארץ בגלל המרחקים, הקצרים יחסית, בין תחנה לתחנה. אלה, פוטרים מהצורך בעצירה לשם ריענון ואכילה. למרות זאת, אומר שריג, כי אין ספק שהשימוש בחנויות נוחות הצמודות לתחנות דלק יצבור תאוצה בישראל.

יצוין, כי בימים אלה מנהלת דלק משא ומתן לרכישת MEPCO, רשת תחנות דלק בארה"ב, הכוללת חנויות נוחות בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים.

שריג שלל את האפשרות שהחברה תיכנס להשקעות ברשת מזון מהיר בארץ, בדומה למודל שמיישמת חברת פז, שרכשה את מלוא השליטה ברשת בורגראנץ'. "אני לא מאמין במזון מהיר בתחנות דלק", אמר. לפני כחודשיים, נסוגה דלק מעיסקה לקבלת הזכיון לרשת סטארבקס בשותפות עם יאיר חסון. לדברי שריג, המטרה המקורית היתה להקים חלק מסניפי סטארבקס במרכזים מסחריים ליד תחנות הדלק, אך לא בתחנות הדלק עצמן. "הכוונות של דלק היו להשקיע בסטארבקס כעסק, לא כפתרון בתחנות הדלק. דלק מחפשת היום כל מיני כיווני השקעה. ראינו בסטארבקס מותג מצויין להיכנס איתו לפעילות. אחרי שבדקנו את תנאי החוזה, ראינו שאין התאמה ולכן יצאנו מהעיסקה".

עוד אמר, כי הקונספט של מנטה אינו דומה לקונספט האמריקני של חנויות נוחות כדוגמת סבן אילבן. זאת, מאחר ואינו בא להחליף את הסופרמרקט, אלא להציע התרעננות בלבד. לדבריו, "יש עודף סופרמרקטים בארץ".