המטוס הסיני שהתנגש במטוס הביון האמריקני היה מצוייד בטיל אויר-אויר "פיתון-3" ישראלי

צילום ששחרר משרד ההגנה האמריקני מראה בבירור את הטיל מתוצרת רפא"ל; ישראל לא אישרה מעולם שסיפקה טילי אוויר-אוויר לסין, למרות שפרסומים זרים טענו, כי אכן סופקו טילים כאלה; רפא"ל ומשרד הביטחון לא הגיבו על הידיעה

טילי אוויר-אוויר מסוג "פיתון-3", מתוצרת ישראל, משמשים את מטוסי הקרב הסיניים אף-8, שאחד מהם יירט את מטוס הריגול האמריקני לפני כשבועיים.

בתמונה שפורסמה ע"י סוכנות הידיעות איי.פי, נראה מטוס סיני מדגם זה הנושא טיל מסוג זה, המיוצר ברשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). בצילום נראה מטוס סיני במהלך תמרון מול מטוס ריגול אמריקני, בחודש ינואר השנה, מעל ים סין הדרומי.

סוכנות הידיעות מוסרת מפי מקור במשרד ההגנה האמריקני, שביקש להישאר בעילום שם, כי זהו אותו מטוס שנראה בסרט הווידאו שהציג שר ההגנה האמריקני, דונלד רמספלד, בסוף השבוע, במטרה להדגים את האגרסיביות הסינית באיזור האווירי הבינלאומי. לדברי רמספלד, זהו המטוס איתו התנגש מטוס הביון ב-1 באפריל.

ישראל לא אישרה מעולם שסיפקה טילי אוויר-אוויר לסין, למרות שפרסומים זרים טענו, כי אכן סופקו טילים כאלה, בנוסף לחימוש אחר. עוד נטען, כי סין מפתחת מטוס קרב עתידי המבוסס על מטוס ה"לביא" של התעשייה האווירית.

למרות ששתי המדינות אינן מודות רשמית בקיומם של יחסים ביטחוניים, ביקר שר הביטחון לשעבר, יצחק מרדכי, בבייג'ין, בלוויית מנכ"לי רפא"ל, תע"א, אלביט מערכות ותדיראן, שניהלו שיחות על מכירת אמצעי לחימה מתוצרת ישראל.

רפא"ל ומשרד הביטחון לא הגיבו על הידיעה.