ד"ר אילן אבישר: חוות הדעת של יועץ התוכן, אלי ניסן, היתה מוטה חד-משמעית לטובת חדשות 24

אבישר, המשמש כחבר מועצת הכבלים והלווין, מותח ביקורת קשה על הליך הבחירה בקבוצה הזוכה במכרז ערוץ החדשות; "היו חברי מועצה נוספים שחשבו כמוני, אך היינו בעמדת מיעוט"

ד"ר אילן אבישר המשמש כחבר מועצת הכבלים והלווין, אמר היום (א'), כי חוות הדעת של אלי ניסן, יועץ התוכן לחברי המועצה בבחירת הקבוצה הזוכה במכרז ערוץ החדשות, היתה מוטה "חד משמעית" לטובת קבוצת חדשות 24 שזכתה בשבוע שעבר במכרז ערוץ החדשות הייעודי. "היו חברי מועצה נוספים שחשבו כך אך היינו בעמדת מיעוט", אמר אבישר.

לדבריו, "הסתמכות על חוות דעת של אדם אחד בלבד לנושא התוכן להבדיל מחוות דעת שונות של היועצים הכלכליים איננה שיקול דעת מספיק. אני דרשתי חוות דעת של יועץ תוכן נוסף, אך רוב חברי המועצה סברו אחרת למרות שכולם הרגישו עד כמה ההטייה השפיעה על הדיון. הם סברו שאפשר להשתלט על זה".

נקודה בעייתית נוספת אותה מציין אבישר, שחבר במועצת הכבלים מתוקף היותו נציג ציבור, מתמקדת באופן בו עברו חברי המועצה על החומר. לדבריו, כללו ההצעות כרכים רבים של חומר (כ-37 ארגזים - ס.ה.) וחברי המועצה עברו רק על תמציות שהוכנו ע"י היועצים. "אני סבור שייתכן שהתמצית יכולה היתה להיות מוטה בצורה כזו שלא קיבלנו את כל המידע הנחוץ לשיקול דעת ענייני", הוא אומר.

"חוות הדעת שלי היתה צריכה להחליט מי משתי הקבוצות טובה יותר. היא לא הייתה חוות דעת כללית אלא פרטנית. ברוב סעיפי המכרז היה פער לטובת חדשות 24 והפער הלך והצטבר לקראת הסוף", הגיב אלי ניסן לדברים.

ניסן גם התייחס לחששות שחוות הדעת שהגיש מבוססת על היכרות אישית עם אנשי חדשות 24: "בברנז'ה הזאת כולם מכירים את כולם. עבדתי עם נסים משעל ויאיר שטרן (חדשות 24 - ס.ה.) וגם עם משה שלונסקי (חדשות ישראל) ברשות השידור ועם צביקה האוזר (חדשות ישראל) כשהיה יו"ר המועצה. עם כולם היו לי יחסים מצויינים".

לשאלה האם אין זו אחריות גדולה מדי לשמש כיועץ יחיד אמר ניסן: "זוהי בהחלט אחריות כבדה שיכולתי לעמוד בה, וגם המועצה חשבה שאני יכול לעמוד בה. הקבוצות שהתמודדו במכרז ידעו מיהם היועצים מלכתחילה".

ניסן, שימש כאיש חדשות ברשות השידור וב-15 השנים האחרונות היה מעורב במכרזים להקמת ערוץ 2 וחברות הכבלים. כמו כן שימש כחבר בוועדת פלד שהחליטה על הקמת המינהלת להסדרת השידורים לציבור.

משה שלונסקי, מנכ"ל קבוצת חדשות ישראל, שהפסידה במכרז, אמר היום (א') שהפרוטוקולים של המועצה צפויים להגיע לידי הקבוצה בימים הקרובים, וכי תהליך הבדיקה יארך כ-3 ימים מרגע קבלתם.

דוברת המועצה סירבה להגיב על דברי אבישר וכך גם מנכ"ל חדשות 24, נסים משעל.