כלל אלקטרוניקה וכלל תעשיות מתמזגות - ומפרסמות אזהרות רווח לרבעון הראשון

יחס ההמרה יהיה 1:12, המשקף פרמיה של כ-7% למחזיקי כלל אלקטרוניקה; אזהרות הרווח: בגין ירידת ערך ההשקעה באי.סי.איי טלקום; כלל תעשיות הודיעה על שינוי ההסכם למכירת משאב לפי שווי של 790 מיליון דולר

עוד מיזוג עומד להתבצע באי.די.בי. בזמן הקרוב. לאחר שלפני מספר חודשים מוזגה כלל ישראל לתוך אי.די.בי. פיתוח, עומדת כלל אלקטרוניקה להיבלע לתוך האם, כלל תעשיות, המחזיקה ב-53.8% ממניותיה.

תוכנית המיזוג, שעל כוונתה הודיעו החברות לפני מספר שבועות, אושרה על ידי דירקטוריון שתי החברות, והיא תבוצע לפי יחס המרה של 1:12. כלומר: מניית כלל תעשיות אחת לכל 12 מניות כלל אלקטרוניקה.

מחיר מניית כלל תעשיות עומד לפני פתיחת המסחר על 22.96 שקלים (שווי שוק של 783.6 מיליון דולר), ומחיר מניית כלל אלקטרוניקה עומד על 256.9 שקלים (שווי שוק של 228.2 מיליון דולר), כלומר יחס מחירי המניות עומד על 1:11.19. מכך יוצא שהפרמיה למחזיקי כלל אלקטרוניקה עומדת על 7.2%.

אזהרת רווח לרבעון הראשון מהאחזקה באי.סי.איי. טלקום

בצל הודעת המיזוג מפרסמות שתי החברות אזהרות רווח לרבעון הראשון, שנובעות מאחזקתה של כלל אלקטרוניקה באי.סי.איי. טלקום (ECIL). עקב ההמשך בכרסום שוויה של מניית החברה, אשר איבדה במהלך הרבעון לבדו כ-45% מערכה.

כל אלקטרוניקה מחזיקה ב-13.8% ממניות אי.סי.איי. בשווי נוכחי של 81.2 מיליון דולר (כ-338 מיליון שקל). החברה תפחית בספריה 93 מיליון שקל מהאחזקה באי.סי.איי. ברבעון הראשון של השנה.

כלל תעשיות- שינוי הסכם עקרונות למכירת משאב

בנוסף, הודיעה היום כלל תעשיות על שינוי הסכם העקרונות למכירת חברת משאב. ב-9 בנובמבר 2000 פורסם כי הקונצרן מנהל מו"מ עם קונצרן אירופי הפועל בתחומי המלט והבניין למכירת 50% ממשאב יזום ופיתוח, שאחזקתה העיקרית היא יצרנית המלט נשר.

בהסכם עקרוני בין הצדדים, לפיו התקיים המו"מ, סוכם, כי העסקה תתבסס על שווי חברה של 850 מיליון דולר למשאב. שווי זה גבוה ב-40% מהשווי לפיו כלל תעשיות רכשה מקונצרן כור 50% ממניות משאב, בינואר אותה שנה.

היום הודיעה כלל תעשיות כי הצדדים לעסקה חתמו על הסכם להארכת ולשינוי ההסכם. ע"פ ההארכה, ירכוש הקונצרן האירופאי 25% מהחזקות חברת משאב, לפי שווי של 790 מיליון דולר בניכוי התחייבויותיה הפיננסיות של משאב, שווי הנמוך ב-7% מהשווי המקורי של העסקה.

בנוסף יקבל הקונצרן האירופאי אופציית Call לרכישת 25% נוספים מהחזקות החברה במשאב, אופציה הניתנת למימוש אחת ל-6 חודשים, החל מה-31 לדצמבר 2001 ועד ל-31 בדצמבר 2003. האופציה אינה ניתנת להעברה לצד שלישי או למימוש חלקי.

אחזקותיה העיקריות של משאב הן בעלות מלאה במונופול המלט נשר, שנחשב לפרת מזומנים, ואחזקה של 50% בקבוצת תעבורה, קונצרן שינוע בו מחזיקה משאב במשותף עם אברהם ליבנת.

כלל תעשיות רכשה את מניות משאב מכור במסגרת תוכנית ההפרדה בין העסקים המשותפים של הקונצרנים, שנחתמה בפברואר 1998, לפי הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים. במסגרת זו רכשה כור מכלל תעשיות את מניות אי.סי.איי, שהיו בהחזקתה.