שני נערים בני 14 נסקלו למוות באכזריות בתקוע; שרון: תוצאה של הסתת הרשות

קובי מנדל ויוסף אישראן הובאו אחה"צ למנוחות הפלשתינים: פעוטה בת שלושה חודשים נפצעה היום קשה מירי טנקים ישראלים ברפיח

קובי מנדל ויוסף אישראן, נערים בני 14 מההתנחלות תקוע, נרצחו הלילה באכזריות סמוך לישוב. אחה"צ הם הובאו למנוחות. קובי מנדל נטמן בבית העלמין בכפר עציון ויוסף אישראן בהר המנוחות בירושלים.

גופותיהם של שני הנערים נמצאו היום (ד') בבוקר באיזור תקוע, הנמצא במזרח גוש עציון, דרומית לבית לחם. הגופות ועליהן סימני התעללות קשים, נמצאו במערה בתוך ואדי חריתון. ההערכה היא, כי מדובר ברצח שביצעו פלשתינים תושבי האיזור. בדיקה ראשונית מראה, כי השניים נרצחו באכזריות בסקילות באבנים. חיילי צה"ל סרקו את האיזור בחיפוש אחר הרוצחים, שככל הנראה, הצליחו להימלט מייד לאחר הרצח לתחומי הרשות הפלשתינית.

בשעות הבוקר גם התגלתה גניבת כבשים מתקוע. כוחות הבטחון בודקים אם קיים קשר בין הגניבה לרצח.

ראש המועצה האיזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, כינס הבוקר את תושבי תקוע ומסר להם פרטים על התנהלות חקירת הרצח. תושבים סיפרו כי במפגש נשמעו דיעות מנוגדות לגבי הדרך להתמודד עם הטרור הפלשתיני. צוות פסיכולוגים נמצא בתקוע כדי לטפל בתושבים שיחושו מצוקה.

ראש הממשלה, אריאל שרון כינה היום את המתנחלים "הגיבורים הגדולים של זמננו".

שרון הדגיש, כי "עמידת גבורה כזו אינה זכורה לי שנים ארוכות. הם עומדים בחזית, ועמידתם מאפשרת לנו לשמור על מדינת ישראל. יש לי הערכה רבה לפעילותם, אני רוצה לומר להם ולכל האזרחים - אנחנו ננצח במערכה".

שרון אמר את הדברים בתשובה לשאלות כתבים מה יש לו לומר לאנשי יש"ע, שהפגינו נגדו אמש. הוא תקף בחריפות את הרשות הפלשתינית בעקבות רצח שני הנערים בתקוע והאשים אותה באחריות לרצח. לדבריו, "הפלשתינים מרחיקים את האפשרות להגיע לדיון על שלום מיום ליום".

שרון הוסיף, כי "הרצח בתקוע הוא מעשה נורא, שהוא תוצאה של אי נכונות הרשות למלא אחר התחייבויותיה ולפעול נגד הטרור. לצערנו, המנגנונים הפלשתינים הם הגורמים המרכזיים בטרור היום. הם משתפים פעולה עם החמאס והחיזבאללה שמעמיק את פעילותו כאן".

לדבריו, "מה שגורם להסלמה במצב, זו ההסתה הבלתי פוסקת לרצח של כלי התקשורת הפלשתיניים, הסרים למרותו המוחלטת של ערפאת. אחרי רצח, ערפאת אומר תמיד 'זה אדם בודד'. מי ששומע את ההסתה, לא צריך להיות חבר בארגון כלשהוא. אנו רואים את מאמצי הרשות העצומים לאגור נשק שאחזקתו היא בניגוד מוחלט להסכמים איתה, זה נשק שהם צריכים לאסוף ולמסור לאמריקנים כדי שיושמד, ומה שאנו רואים הוא שפני הרשות אינם לשלום".

בכיר הרשות הפלשתינית, סאיב עריקאת אמר בעקבות הרצח, כי "הרשות הפלשתינית מגנה הרג אזרחים וילדים, בין אם הם יהודים או ערבים, ישראלים או פלשתינים". עריקאת טען כי האחריות להמשך ההרג מוטלת על ראש הממשלה שרון וממשלתו, שדחו עד כה את כל היוזמות להרגעת הרוחות ולחידוש המו"מ.

בתוך כך, גם היום נמשכה ההסלמה בשטחים. בשעות הצהרים התנהלו חילופי אש כבדים באיזור רפיח. הפלשתינים טוענים, כי תינוקת בת שלושה חודשים נפצעה קשה מרסיסי פגז שנורה ע"י טנק ישראלי.

הטנקים הישראלים ירו, לאחר שהושלך לעברם רימון נגד טנקים.

במרכז חברון התעמתו היום עשרות מתנחלים עם פלשתינים. כוחות הבטחון הצליחו בסופו של דבר להפריד בין הניצים.