7 חברות בגמר מנהרת מצפה נפתוח בכביש 9

הוועדה למיון מוקדם לבחירת החברה שתבצע את מנהרת מצפה נפתוח בכביש מספר 9, בחרה בשבע חברות לשלב הגמר. הכביש יחבר בין צומת מוצא והשכונות הצפוניות של ירושלים, ביניהן רמות, הגבעה הצרפתית, נווה יעקב ופסגת זאב.

החברות שנבחרו: אלגד בשיתוף עם חברת טרנסטרוי הרוסית; יהודה שטאג בשיתוף עם חבלין הגרמנית; אשטרום בשיתוף דרגדוס הספרדית; אדום מחצבים ופיתוח בשיתוף עם דרגקאן התורכית; סולל בונה בנין ותשתיות בשיתוף עם מוסמטרוסטרוי הרוסית; בן-יקר-גת בשיתוף עם סראגין אינסטט מאקין מתורכיה; וחברת האחים ברזאני בשיתוף על פבקה הפולנית.

ועדת המיון המוקדם פנתה בתחילה ל-20 חברות, מתוכן רק 12 חברות הציעו הצעות. הוועדה, שכללה את נציגי משרד התחבורה ועיריית ירושלים, דרשה שיתוף של חברה בינלאומית המתמחה בביצוע מנהרות.

שבע החברות הזוכות יגישו את הצעותיהן במהלך מאי, הקבלן הזוכה ייבחר עד ראשית יולי 2001. אורך המנהרה כ-400 מ'.

עלות הפרוייקט כולו כ-400 מיליון שקל, והוא כולל את סלילת כביש מספר 9, והפיכת נתיב בכביש מס' 1 לכביש אגרת גודש לרכב פרטי הנוסע מתל אביב לירושלים. נתיב זה ינוהל באמצעות כרטיס חכם אותו ירכשו הנהגים. לאורך כביש מס' 9 ייבנו שני מחלפים גדולים, בצומת מוצא ובשדרות גולדה בשכונת רמות. זמן ביצוע הפרוייקט כשלוש שנים.