הרפתקאות המסחר האלקטרוני ממשיכות להכביד על קרדן טכנולוגיות

עלויות המיזמים העבירו את החברה להפסד רבעוני של כ-5 מיליון שקל * בתחילת החודש מימשה קרדן טכנולוגיות מניות פוליקום ברווח של 12.5 מיליון שקל ברוטו

קרדן טכנולוגיות, חברת ההשקעות בהון סיכון מקבוצת קרדן, דיווחה היום על הפסד של כ-5 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. ההפסד הושפע מהעדרן של הכנסות ממימוש השקעות מחד, ומגידול בהוצאות, מאידך. סעיף ההוצאות בקרדן מושפע מהשקעותיה בתחום המסחר האלקטרוני, בחברות GED, מסטופ ואי-טרייד ישראל.

את גלולת ההפסד הרבעוני ממתיקה מכירת מניות פוליקום החודש, שתניב לקרדן טכנולוגיות רווח הון לפני מס של 12.5 מיליון שקל ברבעון השני. קרנות ההון סיכון בהן מחזיקה החברה - ניצנים וקונקורד, החזיקו אשתקד במניות אקורד נטוורקס, שנרכשה בידי פוליקום בעיסקת מניות. עם שחרורן של המניות מחסימה, מימשה קבוצת קרדן את אחזקותיה ברווח נאה (הגם שהמניות איבדו כמחצית מערכן מאז המיזוג).

הכנסות קרדן טכנולוגיות ברבעון הראשון עמדו על 2.7 מיליון שקל לעומת 8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע מהמשבר בתעשיית ההון סיכון, שהפך את תרומתן של קרנות ההון סיכון שמחזיקה קרדן טכנולוגיות (בעיקר קרנות קונקורד) מחיובית - רווחים של 7.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - לשלילית (הפסד של 1.4 מיליון שקל בגין הפחתות).

ההכנסות הדלות שרושמת קרדן טכנולוגיות נובעות בעיקר מפעילותה של חברת גלאסהאוס (המוחזקת ע"י GED), המפעילה זירת מסחר אלקטרוני בתחום הפרחים; מחברת מסטופ, העוסקת במתן שירותי ייבוא לישראל ללקוחות הרוכשים דרך האינטרנט; ומחברת איקיו, העוסקת בהקמת פלטפורמות למסחר אלקטרוני.

בצד ההוצאות, מציינת קרדן טכנולוגיות בעיקר את הגידול הניכר בהוצאותיה של אי-טרייד ישראל, שהשיקה לאחרונה פלטפורמה למסחר בני"ע. הגידול בהכנסות חברה זו, בה מחזיקה קרדן טכנולוגיות 50.8%, נבעו כתוצאה מההערכות המואצת לקראת השקת השירות לציבור, שהביאו, בין היתר, לגידול ניכר במספר העובדים.

את שירותי הברוקראז' למשקיעים מקומיים החלה אי-טרייד לספק בתחילת מאי, לאחר שהקיזה יותר מ-20 מיליון שקל הפסדים מאז נוסדה. אתר אי-טרייד מספק כיום שירותי השקעות מקוונים בני"ע זרים בבורסות האמריקניות, מידע פיננסי, כלים לניהול תיק השקעות והדרכה למשקיעים. קרדן טכנולוגיות מדווחת, כי בחודש מארס העמידה לאי-טרייד הלוואה של 1.4 מיליון דולר, המירה למניות.

קרדן טכנולוגיות הונפקה בחודש יולי אשתקד. החברה גייסה כ-25 מיליון שקל, שרובו הוזרם על ידי עובדיה, באמצעות הלוואות שהעניקה להם (סך של 17.6 מיליון שקל).

החברה, שמנוהלת בידי משה שטיינגרט ומתי קרפ, מדווחת כי לאחר תאריך המאזן חתמה החברה-הבת GED (המוחזקת 87.5%) על הסכם למכירת אחזקותיה בארבע חברות העוסקות במסחר אלקטרוני בבקר, פרחים ודגים לחברה הצרפתית אגרו מרשס. חברה זו פועלת באירופה ובצפון אפריקה לאספקת שירותים מיחשוביים מבוססי שרת מרכזי וציוד קצה בתחום המוצרים הטריים.

בתמורה לאחזקותיה, יוקצו ל-GED ‏19.5% ממניות אגרו מרשס והיא תמנה דירקטור בחברה הצרפתית. השלמת העיסקה מותנית באישורה של מועצת המנהלים של אגרו מרשס. GED התחייבה לשלם חלק מהתמורה שתקבל, בסך 250 אלף דולר (במניות GED) לחברת הייעוץ הבינלאומית דלויט טוש, שסייעה לה בקשירת העיסקה.