רמת חובב: הקלה במטרדי הריח בסיום עבודות שיקום הבריכות

החברה לשירותי איכות הסביבה: הלקחים הופקו

בשלושת החודשים מארס-מאי, ירד באופן משמעותי מספר מטרדי הריח שמקורם באיזור התעשייה הכימית ואתר הפסולת הרעילה ברמת חובב. נתון זה מופיע בדו"ח איכות אוויר רבעוני, שהוכן על ידי היחידה לאיכות סביבה של מועצת רמת חובב והוצג בישיבה תקופתית של ועדת איכות אוויר.

בישיבות ועדת איכות אוויר משתתפים גם נציגי גופים ירוקים ופעילי איכות סביבה. בישיבת הוועדה נמסר, כי מטרדי הריח ברבעון הקודם היו כנראה כתוצאה מביצוע עבודות שיקום בריכות במפעל לטיפול בפסולת רעילה של החברה לשירותי איכות הסביבה.

במהלך הישיבה אישר נציג החברה לשירותי איכות הסביבה, כי עבודות השיקום הן שגרמו למטרדי ריח וציין, כי הלקחים הופקו והטיפול בשיקום שתי בריכות נוספות ייעשה בשיטה אחרת, בכוונה למנוע נדיפות של גזים לאוויר ולמנוע מטרדי ריח נוספים.

במטרה לבדוק ולאתר את מקורות מטרדי הריח, נקטה המועצה שורה של בדיקות. בנוסף, נעזרת המועצה בגורם חיצוני, חב' מטאוטק, לבדיקת נתוני מטאורולוגיים וכיווני רוחות, לבחינת האפשרות שמקור הריח הוא ברמת חובב.

יצוין, כי ברמת חובב הוקם מכון טיהור ביולוגי של חומרים כימיים וחומרים רעילים, בהשקעה 45 מיליון שקל, והוא נועד לנטרל באופן ביולוגי את החומרים האורגניים שבשפכים התעשייתיים, שבתהליך ההתחמצנות שלהם נודף ריח רע.