BRM קפיטל השלימה גיוס של 253 מיליון דולר לקרן חדשה; תנהל נכסים בהיקף של 350 מיליון דולר

זוהי הפעם הראשונה ש-BRM מגייסת הון ממקורות חיצוניים, כשעד כה התבססה הקרן על מימושים של השקעתה המוצלחת בחברת צ'קפוינט. ניר ברקת: הקרן החדשה תשאף להשקיע גם בחברות שאינן ישראליות ביחס של 30% מהיקף הקרן

BRM קפיטל הודיעה היום (ג') על השלמת גיוס הון לקרן חדשה, בהיקף של 253 מיליון דולר.

עם השלמת הגיוס הנוכחי, תנהל BRM נכסים בהיקף של 350 מיליון דולר.

השותפים ב-BRM הם המשקיעים הגדולים בקרן החדשה. לגיוס הנוכחי הצטרפו גם משקיעים מוסדיים ופרטיים חדשים, ביניהם IBM ,NTT Data, בזק, וכן מנהלים בכירים מסיסקו, אפלייד מטיריאלס ו-Networks Associates. זוהי הפעם הראשונה ש-BRM מגייסת הון ממקורות חיצוניים. עד כה, התבססה הקרן על מימושים של השקעתה המוצלחת בחברת צ'קפוינט, בה השקיעה כשזו היתה בתחילת דרכה, ובתמורה לכמה מאות אלפי דולרים החזיקה ב-50% ממנה. עד 1998 מימשה BRM מניות בחברת צ'קפוינט בהיקף של 126 מיליון דולר.

BRM קפיטל לא נתקלה בקשיי מיסוי מיוחדים בגיוס משקיעים זרים, מאחר והיא אינה רשומה כקרן ישראלית, והמשקיעים בה אינם צריכים לעבור תהליך פרה-רולינג במס הכנסה. בשלב זה, מחזיקה הקרן משרדים בניו-ג'רזי ובישראל, ומתכננת לפתוח משרדים גם בחוף המערבי של ארה"ב.

לדברי מנהל שותף ב-BRM, ניר ברקת, הקרן החדשה תשאף להשקיע גם בחברות שאינן ישראליות ביחס של 30% מהיקפה. לדבריו, הקרן תשקיע רק בסבבי גיוס אותם היא מובילה לבדה או במשותף עם קרן אחרת, מכיוון שהיא רוצה להיות מעורבת בכל תהליכי קבלת ההחלטות בחברה.

לדברי ברקת, "אם לא נהיה מעורבים בחברה, אז עדיף כבר לשים את הכסף בבורסה".

הקרן לא השקיעה בחברות חדשות מתחילת השנה, והתמקדה בהשקעות המשך ותמיכה בחברות הפורטפוליו שלה. לדברי ברקת, BRM בוחנת השקעות חדשות כל הזמן, אך הירידות בשווי החברות והשווקים שנעלמו גורמים לקרנות רבות לחשוש מהשקעות חדשות.

ברקת מציין, כי הירידות בשווי החברות מאפשרות היום ל-BRM ולשאר הקרנות לשתף פעולה בהשקעות בשלבים מוקדמים, מאחר ואלו יאפשרו להן לקבל נתחים גדולים יותר בחברות.

במקביל לגיוס, השקיעה BRM קפיטל בשבע חברות, ביניהן חברות חדשות וחברות שהשקיעה בהן בשלב הסיד. על חברות אלה נמנות PeopleLink ,Prosight ,Schema ,Eventra ,Kamoon ,Percite ו-Whale.