ת"א: המחוזית אישרה להפקדה את תוכנית דרום פי גלילות

תוקנה תוכנית המגורים מדרום לשכונת בבלי, המוסיפה 500 יח"ד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א החליטה בשבוע שעבר להפקיד את תוכנית המתאר המקומית לדרום פי גלילות, בתחומי רמת-השרון. על האישור הוחלט לאחר שנתיים של דיונים והתנגדויות קשות מצד עיריית ת"א-יפו, בשל דרישתה לספח את כל השטחים לתחומה.

התוכנית, המשתרעת על פני 1,200 דונם, ממוקמת בין כביש איילון (דרך 20) ממזרח, דרך כביש 5 מצפון וכביש החוף (2) ממערב. מטרת התכנית היא לסלק מפגע בטיחותי וסביבתי, על-פי החלטת הממשלה.

התכנון אמור להוות זרז נוסף לפינוי פי גלילות - מתקני הגז והדלק, על ידי פיתוח מוקד בעל שימושים רבים, שיספק היצע מגורים ותעסוקה בכניסה הצפונית למחוז ת"א. המתחם ישמש גם למלונאות ושטחים לצורכי ציבור. יוזמי התוכנית הם מינהל מקרקעי ישראל, המחזיק כ-1,000 דונם, והוועדה המקומית רמת השרון. את התוכנית תכנן משרד האדריכלים אדם מזור-אלי פירסט, וזאת לאחר בחינת אלטרנטיבות בתחרות אדריכלית, שיזם המינהל לפני מספר שנים.

על פי התוכנית, יבנה באיזור רובע מגורים עירוני צפוף, ובו פארק מרכזי בשטח של 300 דונם לפחות, ושטחי ציבור בנויים ופתוחים נוספים. התוכנית קובעת, כי במקום יבנו 9,000-6,000 יח"ד, וכן שטחי תעסוקה בהיקף 700-500 אלף מ"ר.

עם אישור התוכנית, תוכן תוכנית מתאר מפורטת לשטח אשר בה יקבעו הזכויות הסופיות. לתוכנית קדמו תסקירי השפעה על הסביבה, ויוטמעו בה הנחיות לטיפול בזיהומי מים וקרקע, אם יתגלו כאלה בשטח, במהלך המשך התכנון והפיתוח.

בנוסף, החליטה הוועדה להפקיד תיקון לתוכנית תא/1750, המוסיף כ-500 יחידות דיור לעל ה-1,250 יחידות שכבר אושרו במקום. התוכנית, שהוכנה על ידי אדריכל ערי גושן ממשרד איתן-גושן, נמצאת בקצה המע"ר (מרכז עסקים ראשי) המטרופוליני - צפונית לדרך ז'בוטינסקי, דרומית להלכה, בין דרך נמיר לדרך איילון. התוכנית קובעת כ-12 מבני מגורים גבוהים בני 40-20 קומות, וכן מרכז ספורט, שטחי ציבור ומסחר.