הימין לוחץ: לא לפתח את מאמוניה

בסמוך למתחם מאמוניה נמצא מגרש של היזם האמריקאי ארווין מוסקוביץ', התומך בחוגי הימין ובעיקר בעמותות הפועלות בירושלים, עליו הוא מתכנן להקים בית מלון

לחצים כבדים מצד גורמים פוליטיים וחוגי הימין מופעלים על ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, ועל הרשות לפיתוח ירושלים, שלא לפתח את מתחם מאמוניה, בין ואדי ג'וז להר הצופים. במתחם, ששטחו 28 דונם, מתוכננים מרכז יום לקשיש, מתנ"ס ובית ספר עבור האוכלוסייה הערבית, בשטח כולל של 25 אלף מ"ר. את המתחם מתכנן האדריכל גיא איגרא.

בסמוך למתחם מאמוניה נמצא מגרש של היזם האמריקאי ארווין מוסקוביץ', התומך בחוגי הימין ובעיקר בעמותות הפועלות בירושלים, עליו הוא מתכנן להקים בית מלון. מוסקוביץ' קיבל הרשאה לתכנון מראש הממשלה, אריאל שרון, כאשר שימש בתפקיד שר התשתיות, האחראי על מינהל מקרקעי ישראל.

לפני פרוץ האינתיפדה הוחל במתחם מאמוניה בבניית בית ספר לבנות ערביות, אך הבנייה הופסקה מתוך חשש, שבשל קרבת בית הספר לכביש הוא ישמש כמוקד ליידויי אבנים. לאחר ביטול תוכנית בית הספר, הוחלט להגיש תוכנית חדשה הכוללת מספר מבנים ציבוריים חדשים. עוד הוחלט, שמבנה בית הספר יועבר לקצה השני של המתחם. מהרשות לפיתוח ירושלים סירבו להגיב.