"להשקיע באל-עזי 5 מיליון שקל"

משרד הפנים הכיר באחרונה באל-עזי כישוב חדש, ובכך שינה את מעמדו מחווה חקלאית ליישוב. אל-עזי כלול במועצה האזורית יואב ומתגוררים בו יותר מ-50 בתי אב בשני ריכוזים סמוכים זה לזה: אסטיז וטרטאר

"יש להשקיע בפיתוח היישוב הערבי החדש אל-עזי כ-5 מיליון שקל כדי להביאו לרמת הפיתוח המקובלת במגזר הכפרי בישראל", אומר רני טריינין, ראש המועצה האזורית יואב, מפעילי ההכרה באל-עזי כישוב. המועצה האזורית יואב פנתה למשרד ראש הממשלה בבקשה להכליל את אל-עזי בתוכניות הממשלה המיוחדות לפיתוח וסיוע למגזר הערבי, ובמסגרת זו להקים בישוב תשתיות ביוב, הולכת מים, השלמת כביש גישה, הקמת תאורה, בניית מבני ציבור ופיתוח גינון ציבורי.

משרד הפנים הכיר באחרונה באל-עזי כישוב חדש, ובכך שינה את מעמדו מחווה חקלאית ליישוב. אל-עזי כלול במועצה האזורית יואב ומתגוררים בו יותר מ-50 בתי אב בשני ריכוזים סמוכים זה לזה: אסטיז וטרטאר. תושבי אל-עזי עוסקים בחקלאות ובמתן שירותי חקלאות לחקלאים אחרים.

טריינין: "הגדרתו של אל-עזי כישוב היא סיום למאבק רב שנים, שניהלה המועצה על הגדרה זו. משפחת אל-עזי יושבת במקום מזה כמאתיים שנה. מאז הקמת המדינה לא הוכר אתר המשפחה כישוב. אי הכרה זו גרמה עוול לתושבים, שלא יכלו לזכות בשירותים, פיתוח, תשתיות בסיסיות, חינוך, ספורט וכיו"ב. כל מה שניתן לתושבי אל-עזי היה תוצאה של רצון טוב ונכונות לסייע להם הן מצד קיבוץ כפר מנחם, יישובים שכנים נוספים והמועצה האיזורית יואב. החלטת משרד הפנים להכריז על אל-עזי כיישוב תעניק לו את כל השירותים בזכות ולא בחסד".