תחנת רכבת "פרטית" ראשונה בקניון לב המפרץ

בהקמת תחנת הרכבת בקיסריה, לדוגמה, השתתפה הרכבת רק ב-50% מהעלות. קניון לב המפרץ נמצא בבעלות אורי דורי, חברת שופרסל וחברת אמפל. אורכם של הרציפים בתחנת לב המפרץ - 500 מטר

תחנת הרכבת הפרטית הראשונה בארץ, תחנת לב המפרץ בחיפה, שנבנתה בהשקעה של 6 מיליון שקל, במימון של בעלי קניון לב המפרץ, תיחנך ביום ה' הבא, 6 בספטמבר. זוהי הפעם הראשונה שרכבת ישראל לא משתתפת במימון מלא של הקמת תחנת רכבת בארץ, וש-100% מההשקעה מגיעה ממימון פרטי.

בהקמת תחנת הרכבת בקיסריה, לדוגמה, השתתפה הרכבת רק ב-50% מהעלות. קניון לב המפרץ נמצא בבעלות אורי דורי, חברת שופרסל וחברת אמפל. אורכם של הרציפים בתחנת לב המפרץ - 500 מטר. התחנה היא חלק ממרכז תחבורה מרכזי של אוכלוסיית צפון הארץ. התחנה אמורה לשרת 400 אלף תושבים המתגוררים בשכונות המזרחיות של חיפה וביישובים הסמוכים.

על פי התוכנית, רכבת ישראל תפעיל את תחנת לב המפרץ. 28 רכבות יעצרו מידי יום בדרכן צפונה לקריות, לעכו ולנהריה, ו-34 רכבות יעברו בתחנה בדרכן דרומה לחיפה, לתל-אביב, לרחובות, לאשדוד ולבאר-שבע. תחנת הרכבת תחובר לקומה השנייה של הקניון, באמצעות גשר מקורה ומדרגות נעות. הנהלת לב המפרץ מעריכה, שעם חנוכת התחנה תגבר תנועת האנשים בקניון בכ-3,000 איש ביום. בחודש אוקטובר יושלמו העבודות להקמת מרכז תחבורה ציבורי במגרשי החנייה הדרומיים של לב המפרץ. בעתיד מתוכנן לקום במקום גם רכבל שייסע לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

עם סיום המיזם כולו יהפוך קניון לב המפרץ למרכז תחבורה עיקרי באזור זה, והוא יחבר את חיפה לקריות, לעכו ולצפון הארץ. עבודות בניית התחנה בוצעו על ידי חברת א.פ. כץ.