ד"ר שלמה מרקל מצטרף לברודקום העולמית כסגן נשיא

ד"ר מרקל, שמינויו יכנס לתוקף בראש השנה, יקבל אחריות נרחבת בהנהלת החברה העולמית באיתור הזדמנויות להשקעה ובנושאי רכישות ומיזוגים בתחומי המחקר והפיתוח. כמו כן, במסגרת תפקידו יפעל להרחבת נוכחות החברה בישראל

תא"ל (מיל') ד"ר שלמה מרקל, לשעבר ראש מספן ציוד בחיל הים, מצטרף לחברת ברודקום (BRCM) העולמית כסגן נשיא, ויעבוד מול ד"ר הנרי סמואלי, ממייסדי ברודקום העולמית יו"ר משותף ומדען ראשי של החברה.

ד"ר מרקל, שמינויו יכנס לתוקף בראש השנה, יקבל אחריות נרחבת בהנהלת החברה העולמית באיתור הזדמנויות להשקעה ובנושאי רכישות ומיזוגים בתחומי המחקר והפיתוח. כמו כן, במסגרת תפקידו יפעל להרחבת נוכחות החברה בישראל.

ברודקום העולמית היא עוסקת בפתרונות סיליקון משולבים, המאפשרים תקשורת רחבת פס ורשתות משולבות קול, וידאו ונתונים. החברה, שמרכזה באירווין קליפורניה, החלה פעילותה ב- 1991. מאז 1999 רכשה כ- 21 חברות. בינואר 2001 רכשה ברודקום את חברת ויז'נטק, המפתחת טכנולוגית דחיסת וידאו לשימוש בישומי הקלטות PVR.

"בטוחני כי ניסיונו הרב של ד"ר מרקל וכישוריו בתחומים הטכנולוגי והניהולי יתרמו רבות לקידום מעמד ברודקום כמובילה העולמית בתחום הפתרונות לשבבי תקשורת רחבת פס", אמר ד"ר סמואלי. הוא הוסיף כי "מינוי תושב ישראל לתפקיד סגן נשיא ברמה זו בחברה מעיד, מעבר להערכה האישית, גם על כוונותיה ארוכות הטווח של החברה להמשך פעילות והרחבת השקעותיה בישראל. אנו מאמינים כי יתרונה התחרותי של החברה הוא באנשים האיכותיים המצטרפים אליה, ומגוון הטכנולוגיות שלה, החל בשבב וכלה ברמת המערכת. אנו רואים בישראל פוטנציאל רחב של כשרונות, יכולות מו"פ וטכנולוגיות מתקדמות, המשלימים את צרכינו. מייסדי וייז'נטק, אמיר מורד ולאוניד יביץ, אשר הניחו את היסודות לברודקום ישראל לאחר רכישת חברתם, יפעלו בשיתוף ד"ר מרקל, לקידום שילוב הטכנולוגיות המתקדמות והיחודיות שלהם במוצרים המובילים של ברודקום", אמר ד"ר סמואלי.

הקשר בין ד"ר מרקל וברודקום החל בתקופת פעילותו המשותפת עם האלוף (מיל') עמי אילון, בחברת ההשקעות האמריקאית ארגוקווסט, בה השקיעו ברודקום,HSBC ואחרים. ד"ר מרקל הוביל וניהל במסגרת שירותו הצבאי פרוייקטים מורכבים בתחומי המחקר והפיתוח, הנדסה, תוכנה, טכנולוגיסטיקה ותשתיות בחיל הים ובמערכת הביטחון, שם זכה להערכה רבה מאד ולפרסים, לרבות פרס מפא"ת לחשיבה יוצרת, פרסי חיל הים לחשיבה יוצרת ואחרים. מאז שחרורו מצה"ל עסק ד"ר מרקל בפיתוח עיסקי ויזמות בינלאומית בתחום הסחר האלקטרוני, התקשורת ואבטחת המידע. ד"ר מרקל היה חלק מהצוות הניהולי של ארגוקווסט והמדען הראשי שלה, והיה אחראי לאיתור טכנולוגיות, כמו גם תמיכה ניהולית בעשרות חברות סטארט אפ. לשלמה מרקל תואר דוקטור למדעים מהפקולטה לאלקטרוניקה ב"טכניון", חבר בועדות היגוי מגוונות ומחברם של מאמרים רבים.