ת"א: מתוכננים 4 חניונים תת-קרקעיים

בתחום החניונים התת-קרקעיים, מתכננת חברת "אחוזות החוף" הקמת 4 חניונים חדשים מסוג זה. אחוזות החוף היא חברה ללא מטרות רווח המפעילה חניונים קיימים ובונה חדשים עבור העירייה. אמצעי המימון שבידיה נובעים מהכנסותיה מהפעלת חניונים

מספר פרוייקטי תשתית, בהשקעות של מאות מיליוני שקל, מתוכננים בשנה הקרובה בת"א.

בתחום החניונים התת-קרקעיים, מתכננת חברת "אחוזות החוף" הקמת 4 חניונים חדשים מסוג זה. אחוזות החוף היא חברה ללא מטרות רווח המפעילה חניונים קיימים ובונה חדשים עבור העירייה. אמצעי המימון שבידיה נובעים מהכנסותיה מהפעלת חניונים.

הצפי, הוא כי היתרי הבנייה יתקבלו במהלך השנה והמיכרזים לגבי הקמת החניונים ייצאו אף הם עוד השנה.

להלן ארבעת החניונים שיוקמו:

* חניון בוגרשוב (סמוך לרח' בן-יהודה) - 4 מפלסים במחיר של 19 אלף דולר למקום חניה. לא נמסרו פרטים לגבי היקף מקומות החניה והיקף ההשקעה.

* חניון כיכר הבימה - 5 מפלסים מתחת לכיכר המאפשרים בסה"כ 1,200 מקומות חניה. ההשקעה - כ-12 מיליון דולר ( 10,000 דולר למקום חניה אחד).

* חניון כיכר רבין - 3 מפלסים 1,400 מקומות חניה בסה"כ. ההשקעה - כ-14 מיליון דולר (10,000 דולר לחניה.

* חניון "קצה השדרה" (בין הרחובות הרצל-התלמי) - 5 מפלסים מתחת לשדרות רוטשילד, 1,100 מקומות חניה.

לצורך הקלת מצוקת החניה במרכז העיר, חברת אחוזות החוף מתכננת הקמת קומה שניה (רמפות) בחניונים קיימים בעלי תפוסה גבוהה. בכוונת החברה להקים ולתפעל חניונים אלה בשיטת ה-BOT, ולגבות בהם דמי חניה בהתאם לממוצע המחירים בחניונים העירוניים.

כמו כן, באזורים שבהם קיים ביקוש גבוה לחניה, תחלופה מהירה והיצע נמוך - חברת אחוזות החוף מתכננת הקמת חניונים עיליים אוטומטיים או תת-קרקעיים. גם פה בכוונת החברה להקים חניונים אלה בשיטת ה-BOT . בתכנון גם כיכרות חדשות בהשקעה כוללת של 8.1 מיליון דולר. מתוכננים שני סוגי כיכרות: כיכרות בצמתי עורקים ראשיים, וכיכרות בצמתים של רחובות מגורים.

בסוג הראשון כלולות 9 כיכרות, מתוכן 6 בעיר ההיסטורית. עלותן נאמדת בכ-450 אלף דולר לכיכר וכ-4 מיליון דולר בסה"כ.

בסוג השני כלולות 33 כיכרות, בעיקר באיזור המגורים שמעבר לירקון. עלותן נאמדת בכ-125 אלף דולר לכיכר ובסה"כ בכ-4.1 מיליון דולר.

ברשות למסחר ותעשייה מייחסים חשיבות רבה לפרוייקט בכיכר דיזינגוף, אשר לדברי הרשות, יחזיר עטרה ליושנה, על ידי השבת הכיכר למפלס הרחוב ועל ידי שיפור הגינון והעיצוב הנופי.

בתכנון נמצא גם פרוייקט פארק איילון, המשתרע על שטח של 8,000 דונם. עד לאחרונה שימש השטח כאתר לפינוי פסולת. על פי התוכנית, שמציגה כיום הרשות למסחר ותעשייה, ישנן שתי חלופות תכנוניות המתייחסות לשני נושאים עיקריים: היחס בין השטח הפנוי והבנוי ומבנה הפארק ותפקודו.

החלופות בחנו שלושה דגמים: יצירת חגורת ירק מורמת מסביב לפארק, המרכזת בתוכה שימושי בידור ופנאי; יצירת מרכיב לינארי מגונן מרכזי לאורך נחל איילון; יצירת איזורי התמחות סביב מוקדים מבוססים תוך שימוש בתשתיות קיימות.

מרבית השטח נמצא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל במסגרת הסדרי חכירה שונים. שטח מסוים שייך גם לבית הספר החקלאי מקווה ישראל. חלק קטן נמצא בבעלות פרטית. התוכנית מיועדת לפתח על השטח פארק מטרופוליני אשר ישמש ריאה ירוקה בלב האיזור הצפוף ביותר במדינה, בשילוב עם שורה של שימושי בידור ופנאי.« דוד חיון « ת"א: מתוכננים 4 חניונים תת-קרקעיים « בתכנון גם כיכרות חדשות בהשקעה כוללת של 8.1 מיליון דולר בעורקים ראשיים ובשכונות מגורים * בתכנון נמצא פרוייקט פארק איילון בשטח ששימש כאתר פסולת