לקראת עימות בירושלים

המושב הראשון בכנס ירושלים של הלשכה, שיתקיים ב-5-2 בדצמבר, עשוי להיות סוער במיוחד. הנושא: תקן 12 - המעבר לדו"חות נומינליים. יהיה שמח

המושב הראשון בכנס ירושלים של הלשכה, שיתקיים ב-5-2 בדצמבר, עשוי להיות סוער במיוחד. הנושא: תקן 12 - המעבר לדו"חות נומינליים. בין המשתתפים - המתנגחים העיקריים בנושא: יו"ר הוועדה המקצועית של המוסד לתקינה, אלי אמיר; יו"ר רשות ניירות ערך, מירי כץ; ומנכ"ל רשות החברות, ירון יעקובס. בהנחה שכולם יגיעו - ובתוכנית הכנס מודגש דווקא לגבי מושב זה שייתכנו שינויים - יהיה שמח. מעניין בעיקר איך יתעמתו כץ ויעקובס, המייצגים שתי רשויות ממשלתיות הניצבות כעת משני צידי המתרס בעימות המשפטי בעקבות עתירת חברת החשמל נגד תקן 12.

לעומת זאת, נמנע כנראה עימות במושב השני, אשר ידון בביקורת ברשויות המקומיות. אחד הנושאים שעל סדר היום הוא הטלת חיוב אישי על ראשי רשויות בגין חריגות תקציביות - תקנה המעוררת התנגדות קשה של מרכז השלטון המקומי. אלא שמרשימת המשתתפים במושב נעדר נציג של השלטון המקומי, כך שהבמה תהיה פנויה לנציגי המדינה: החשב הכללי, ניר גלעד; מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי; ומנהל האגף לביקורת רשויות מקומיות במשרד הפנים, שוקי אמרני.

חידוש אחר בכנס, בתוכנית המקצועית שנערכה בידי איריס שטרק, הוא קיומן של סדנאות. לכך יוקדש היום השלישי של הכנס, ובין היתר יוכלו רואי החשבון ללמוד על שיפור השירות, תקשורת בין-אישית, שינויים מבניים במשרדי רואי חשבון, הרחבת סל העיסוקים ואפילו אסטרולוגיה.

גם רוב הנושאים האחרים בכנס אינם שיגרתיים. כך, למשל, יתקיים מושב בנושא ניהול סיכונים, שהמרצה המעניין ביותר בו עשוי להיות סגן המפקח על הבנקים, מוטי שפיגל. מושב אחר, בתחום קרוב, יסביר כיצד נותנים הבנקים אשראי ובטחונות בזמן מיתון. תהיה זו הזדמנות לבדוק את אמיתות אימרתו של מארק טוויין, לפיה "בנקאי הוא מי שנותן לך מטריה בקיץ ונוטל אותה ממך בחורף". במושב נוסף יידון "חותם האמון" - מתן אישור לאמינות סוחרים אלקטרוניים, נושא אליו מנסה הלשכה להכניס את חבריה. לצד כל אלו, לא ייפקד מקומם של נושאים רגילים יותר: מיסוי נדל"ן, גילויי הדעת החדשים בביקורת ועבודת אגפי המיסים.