על טבעות, מחלות והפריות

"שר הטבעות, אחוות הטבעת" (ארה"ב, 2001). העיבוד האולטימטיבי ליצירתו של ג'.ר.ר טולקין, היצירה שדורות של צעירים לא הניחו מידיהם ביום ובלילה. עניינו של האפוס ההזוי הזה, הוא יצירת מיתולוגיה בת-זמננו, שבה מעורבים מעשי כשפים וגבורה, מיתוסים עתיקים ומפוברקים, גיבורים וגיבורות, הוביטים ובני השטן, גמדים, קוסמים, טרולים ומי לא.

זהו בינתיים רק הפרק הראשון, ותשומת הלב שלנו מרוכזת בפרודו בגינס (אלייז'ה ווד), ההוביט הצעיר ויורש הטבעת בעלת הכוח האבסולוטי, שיכולה חלילה ליפול לידיו של השליט האפל. סיפורי אלף לילה ולילה מחויכים ממתינים לצופים העתידיים והרבים של הסרט הזה.

הבמאי, התסריטאי והמפיק הוא פיטר ג'קסון מניו-זילנד, ומשתתפים בו איאן מק'קלן, ליב טיילר, בילי בויד, דומיניק מונהאן. צילם: אנדרו לסני. 173 דקות.

"האחרים" (ספרד/ארה"ב, 2001). עכשיו אנחנו בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. בעלה של גרייס (ניקול קידמן) עדיין לא שב משדה הקרב, והיא נאלצת לגדל את ילדיה לבד בטירה אימתנית. שני ילדיה סובלים ממחלה מוזרה, ואסור לחשוף אותם לאור יום.

אל המקום מגיעים שלושה משרתים חדשים, וגם הם חייבים לחיות בתנאי חושך בלתי אפשריים. גרייס מקפידה שהחוקים שהיא משליטה על בני הבית ימולאו בקפדנות, אלא ש"האחרים", שחדרו אל הבית הגדול, מחייבים היערכות מחדש. כלומר מכינים אותנו לסדרת צמרמורות בלתי נשלטות.

ניקול קידמן וטום קרוז (המשמש כאן אחד מהמפיקים), בימים טובים יותר, שכרו את הבמאי הספרדי אלחנדרו אמנבאר לביים את תסריטו המקורי, והתוצאה, יש לציין, הצלחה אדירה. רק בארצות הברית הסרט גרף עד כה למעלה מ-100 מיליון דולר.

אמנבאר גם סיפק את המוסיקה. בצוות השחקנים נמצא גם את פיונלה פלנגן, כריסטופר אקסלטון ואלקינה מאן. 120 דקות.

"ספירת זרע" (אירלנד, 2000). נו, באירלנד מתגלה גבר שופע הורמונים ופורה עד מאוד, ממש כאבותינו התנ"כיים, אם לא יותר מכך.

קוראים לו אימון מנלי (כריס מרשאל), הוא בן 24, רומנטיקן חסר תקנה, שחי עם אמו בבלפסט. הנערה הראשונה שעינו צדה היא זנזונת חמודה, בשם מרי (טארה לין או'ניל), וכבר בפגישה הראשונה הוא מעבר אותה, ממש כאילו היה כוח הקודש.

חברתו, מיליסנט (ברונה גלאגר), מציעה לו להפוך את העניין לעסק, ולפתור בבת אחת את מצוקתו הקיומית. אבל פר ההרבעה מאוהב עד כלות ברוזי (קאתי קירה קלארק), עובדה שמאלצת אותו לחיות חיים כפולים - מעבר ממוסחר ביום ומאהב בלילה. ועוד לא דיברנו על החלוקה הדתית של נשותיו - פרוטסטנטיות מכאן וקתוליות משם. והשמחה רבה.

ג'ים קיבל כתב את התסריט, ודודי אפלטון ביים. בין המשתתפים נמצא את ג'יימס נסביט ואת קנת קרנהם. 97 דקות.