ת"א: שונתה התב"ע המאפשרת בנייה לגובה במתחם ביצרון

הוועדה אישרה את פרויקט אמקור, הארגז ואנג'ל, המתפרשים על עשרות אלפי מ"ר

הוועדה המקומית אישרה בישיבתה האחרונה מספר פרויקטים באיזור התעסוקה ביצרון במתחם יגאל אלון, מזרחית לנתיבי איילון בעיר. מדובר בשטח קרקע המשתרע על 65 דונם, שתוכננו ע"י אגף תב"ע במינהל ההנדסה בעירייה. הקרקע נמצאת בבעלות העירייה, מינהל מקרקעי ישראל ומספר בעלים פרטיים.

ראשית, אישרה העירייה את שינוי התב"ע המאפשר בנייה לגובה תוך ניצול זכויות הבנייה המוגדרות במדיניות העירייה. אושרו מבנים של עד 50 קומות על רחוב יגאל אלון, 30 קומות ממערב לרחוב הסוללים, ועד 9 קומות בין שדרות ההשכלה לרח' הסוללים. כן אושרה תוכנית לשצ"פים ושטחים ציבוריים במתחם ביצרון כולו, המשתרע על כ-250 דונם.

הוועדה אישרה את תוכנית מתחם אמקור, המשתרעת על שטח של 28.5 דונם בתכנון ניב ושוורץ אדריכלים. התוכנית ביוזמת חברת אמקור והקרקע נמצאת בחכירה מעיריית ת"א-יפו והמינהל. השטח כיום פנוי לבנייה לאחר הריסת המבנים הישנים של החברה במקום. התוכנית אושרה בהתאם למדיניות העירייה לאיזור התעסוקה ביצרון אשר קובעת 450% בנייה לשטחים עיקריים שנותנים סה"כ 97,250 מ"ר בנוי בנוסף ל-2,000 מ"ר לטובת הציבור במסגרת הפרויקט.

הפרויקט מתוכנן לשני שלבים כשהשלב הראשון מאפשר בנייתם של עד 50 אלף מ"ר ובשלב השני את יתר זכויות הבנייה. במקום מתוכננים להיבנות מספר מגדלי משרדים כשהגובה מבניהם, על רחוב יגאל אלון, יגיע עד 50 קומות לכל היותר.

תוכנית נוספת שאושרה באיזור זה היא תוכנית מתחם הארגז, הממוקמת דרומית למתחם אמקור, והיא משתרעת על שטח של כ-20 דונם. את התוכנית, ביוזמת חברת הארגז, תכנן משרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים, על קרקע הנמצאת גם כן בחכירה מעיריית ת"א-יפו והמינהל.

זכויות הבנייה יהיו בהתאם למדיניות במקום, קרי 450% לשטחים עיקריים. התוכנית מציעה כ-80 אלף מ"ר לתעסוקה, ובנוסף עד 1,500 מ"ר לשטחי ציבור. מגדלי המשרדים במקום יתנשאו לגובה של עד 50 קומות על רחוב יגאל אלון, ועד 25 קומות בשני מגדלים על רחוב הסוללים.

כמו כן אושרה תוכנית בית אנג'ל, המשתרעת על שטח של 2.2 דונם בתכנונו של אדריכל דן דרין. היזם הינה חברת אנג'ל נתיבית, והקרקע במקום נמצאת בחכירה מהמינהל. בתוכנית זו אושרו 300% בנייה לשטחים עיקריים, כך שלמעשה התוכנית מציעה כ-6,000 מ"ר לשטחי תעסוקה שטחי ציבור. במקום עומד כיום בניין משרדים בן 5 קומות, וע"פ התוכנית יבנה במקומו בניין בגובה של 9 קומות.