קו חדש יבלע את הקו הקודם

על פי התיכנון המקורי אמורה הרכבת הקלה להכיל 8 קווים שונים, שיחברו את מירב השכונות עם כל מוקדי הפעילות המרכזית.

על פי התיכנון המקורי אמורה הרכבת הקלה להכיל 8 קווים שונים, שיחברו את מירב השכונות עם כל מוקדי הפעילות המרכזית. רשת הקווים כוללת כ-50 ק"מ של מסילה כפולה ובה 75 תחנות. תוכנית האב מיועדת ליישום בטווח של כ-30 שנה, ואומדן עלות ההקמה 1.3 מיליארד דולר. על פי התוכנית יוזנו קווי הרכבת על ידי אוטובוסים עורקיים, אך לא תתקיים תחרות בין האוטובוסים לרכבת. התוכנית נותנת יתרון בולט לרכבת הקלה ומגבה את הפעלתה במערך שינויי הסדרי תנועה. כך למשל לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים למרכז העיר, יוקמו מערך חניוני חנה וסע, ותינתן עדיפות לרכבת הקלה בצמתים מרומזרים.

לזכיין יינתן זיכיון להפעיל את הקו הראשון לתקופה של 30 שנה. אך קיימת אופציה למדינה לרכישת הזיכיון (BUY BACK) לאחר שבע שנים. היזם, על פי תנאי המכרז, לא יוכל להתנגד ויקבל פיצוי כספי בהתאם לפסיקת בורר מוסגם. מטרת העל העומדת מאחורי אופציה זו היא, שמערכת הקווים שיתווספו במשך השנים יופעלו על ידי אותו יזם, מתוך חשיבה על יעילות תפעולית. כלומר, המכרז לקו השני יכלול את הקמת הקו השני, וקבלת אחריות על הפעלת הקו הראשון והשני. כל מכרז יכלול את הקמת הקו החדש הספציפי, וקבלת אחריות על והפעלת הקווים הקיימים.

*